Scrim Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvorfor sa du at det ikke var slik det hendte? Utfra det du fremlegger ville jeg klart anmeldt personen som gjorde det. For jeg var redd for hva legen hadde gjort med saken da og faren min satt rett atme under undersøkelsen på akutten (der alle disse spørsmål om jeg hadde blitt nedslått osv komm). I tillegg har noen kompiser av meg lust å banke han og det har han på et eller annet vis funnet utav slik at nå har han skaffet seg pistol. Han er bare 16 år og har selvfølgelig ikke lov å holde et slikt våpen. Ok, gå til politiet, så fort mulig, eller ring. Ikke bare kan han bruke det på deg eller en av dine kamerater, men han kan plutselig finne på å skyte et uskyldig menneske. Han er sikkert superparanoid nå, og bare venter på at noen skal slå til. Han går sikkert rundt med den hele tiden. Jeg ville slitt i ettertid hvis noen ble skutt, fordi jeg ikke sa ifra. Det skal så lite til, det holder med at noen kommer litt for brått på han, så risikerer han/hun/de å ende opp på sykehus med skuddskader. Uff. :/ Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Lite aktivitet her, men må bare legge til min mening.. Jeg synes trådstarter virkelig burde ta dette videre, det å la dette bare gå igjennom er jo akuratt som å la et barn starte å stjele godteri ifra butikken ( dere forstår sammenhengen ) og hva vil skje videre når ingen stopper personen? Jo, det kan/vil gå uttover andre pga. at nettopp offeret ikke turte å gå videre og bare lar drittsekken gå rundt å tro han at han kan gjøre hva f*** han vil.. Uansett om purken ikke bryr seg om dette, har du anmeldt det, og dette vil ligge i registeret dems... Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt evnt. reist til dem for å fortelle alt hva som skjedde, og lagt til det ang. denne pistolen som ryktene har fortalt.. Om noen hadde blitt slått ijel evnt. drept pga. at jeg ikke hadde anmeldt han i første omgang, så hadde jeg seriøst angret og følt meg skyldig.. A N M E L D H A N !! !! !! Lenke til kommentar
40mm Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Men kommer jeg noen vei med å annmelde han? Kommer ikke politie til å hennlege saken? Så lenge det er vitner til hendelsen og du vet hvem det er. Anmeld det, kom deg også til lege of få skader dokumentert. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det blir ikke noe bedre av å ikke anmelde han. Rettssikkerheten er avhengig at vi også handler selv, innenfor lovens rammer. Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det blir ikke noe bedre av å ikke anmelde han. Rettssikkerheten er avhengig at vi også handler selv, innenfor lovens rammer. Anmeld ham, som nevnt over. Fyren har dengt deg ned, og jeg er 100% sikker på at du får en guffen følelse i magen når (om) du ser ham i byen eller andre steder. Godt skrevet, virket veldig traumatisk. Og for de hevngjerrige ; Og se at en happyslapper på 16 år evt. kan få en voldsom på seg og fucke med hans rulleblad burde vell være mer enn godt nok? Hvorfor starte "krig" med å ta igjen med balltrær eller knyttnever? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 9 innlegg er fjerna. All form for oppfordring til vold og hevn samt ordbruk som kan oppfattast som rasistisk er forbudt, hald dykk på matta. Til trådstarter kan eg godt gjenta mitt råd: anmeld han. Om politiet henlegger saken har du i det minste prøvd. Om han har tidelgare anmeldelser og kanskje dommer mot seg står du endå sterkare. Rapporter til politiet om alt og ikkje minst sjukehusopphaldet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hvor mange liksom-tøffinger skal si "slå inn trynet på'n" på rad egentlig? vedder på dere ikke kan banke en astmatisk kattunge. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 9 innlegg er fjerna. All form for oppfordring til vold og hevn samt ordbruk som kan oppfattast som rasistisk er forbudt, hald dykk på matta. En bruker presterte bare to innlegg etter det siterte å poste en ny oppfordring om "å bruke en torpedo". Dermed fikk han også innlegget sitt slettet. Det ble et off topic innlegg i samme slengen. Respekter moderators henstillinger! Er dere uenig så ta det opp med moderator på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
NTD Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg ville opplagt nok anmeldt dette. I likhet med voldtektsofre som vegrer seg med å anmelde er det ikke uvanlig at voldsofre vegrer seg. Dette har med redsel for konsekvenser å gjøre. Om ikke annet må du anmelde for at ikke andre skal utsettes for det samme. Psykopater bør ikke få gå avgårde ukorrigerte. Du vil høyst sannsynlig ha krav på erstatning økonomisk også, flere titalls tusen. Dessverre har du svekket saken ved å ikke anmelde tidlig eller snakke med legen (som ikke kan anmelde på eget intiativ). Om du har oppført deg rasistisk eller sexistisk er ikke dette en spesielt formildene omstendighet, til tross for at slikt kan oppfattes som "provoserende adferd" og du vil allikevel ha gode forutsetninger for å få så grov vold dømt. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Jeg ville opplagt nok anmeldt dette. I likhet med voldtektsofre som vegrer seg med å anmelde er det ikke uvanlig at voldsofre vegrer seg. Dette har med redsel for konsekvenser å gjøre. Om ikke annet må du anmelde for at ikke andre skal utsettes for det samme. Psykopater bør ikke få gå avgårde ukorrigerte. Du vil høyst sannsynlig ha krav på erstatning økonomisk også, flere titalls tusen. Dessverre har du svekket saken ved å ikke anmelde tidlig eller snakke med legen (som ikke kan anmelde på eget intiativ). Om du har oppført deg rasistisk eller sexistisk er ikke dette en spesielt formildene omstendighet, til tross for at slikt kan oppfattes som "provoserende adferd" og du vil allikevel ha gode forutsetninger for å få så grov vold dømt. Uansett så er jeg bare 17 år. Om jeg annmelder dette må kansje foreldrene mine innblandes å det vill jeg ikke. Så da kommer jeg heller ikke til å gjøre noe for det. Hvordan kan jeg ha rett til flere titalls tusen kroner? Altså han slo meg ned som beskrevet, men fysisk sett fikk jeg bare enn blåveis i annsiktet. Som jeg skrev tidligere i tråden ble jeg innlagt på sykehus med infeksjon i foten som praktisk talt gjorde meg handicap totalt noen dager. Om dette har noe med at jeg ble slått ned er jeg usikker på. Jeg kan ha skadet foten der og da og fått infeksjon etterpå? Lenke til kommentar
Bata Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hvorfor sa du at det ikke var slik det hendte? Utfra det du fremlegger ville jeg klart anmeldt personen som gjorde det. For jeg var redd for hva legen hadde gjort med saken da og faren min satt rett atme under undersøkelsen på akutten (der alle disse spørsmål om jeg hadde blitt nedslått osv komm). I tillegg har noen kompiser av meg lust å banke han og det har han på et eller annet vis funnet utav slik at nå har han skaffet seg pistol. Han er bare 16 år og har selvfølgelig ikke lov å holde et slikt våpen. Idiot. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg ville anmeldt ham, slike personer fortjener ikke å gå ustraffet fra en slik gjerning. Han kommer helt sikkert til å gjøre det igjen når han ser at han ikke fikk konsekvenser for det. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det kan vere lurt å sende inn ein anmeldelse og få ein time hos lege, då enkelte skadar kan ta tid før dei blir merkbare. Det ser ut som fyren ikkje er heilt god og problem kan oppstå seinare. Då er det kanskje best å få ein formalitet på plass, så han veit at han er hovudmistenkt om "noko" skjer. Dette kan vere nok til at du blir latt i fred. Det skal visst vere ein tendens at dei som tør å rope på hjelp vert latt vere i fred ifrå valdsmenn. Eg har eitt tips til forum på sånne saker. http://kampforum.no/ er eit seriøs forum, med massevis av kamp og rettskunnskap. Desse folka har erfaring frå utestadar på byen, reality_based_self_defense, høg rang i asiatiske system, og så bortetter. Dette er vaksne folk som ikkje hersar eller gjer gjøn med folk. Du finn mykje kunnskap her, gode råd og fagleg støtte for ulike syn. Dei er vant til å ta imot spørsmål om bråk og politisaker, og dei vil plukke ut eventuelle feil og svakheiter ifrå di si side. Gå til http://kampforum.no/forum/index.php/board,13.0.html for spørsmål rundt bråk. Dei kan også tipse om trening som kan passe for deg, om du har lyst til å begynne med sjølvforsvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå