Gå til innhold

Portabelt program som kan scrobble til last.fm?

hernil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg leter etter et lite musikkavspillingsprogram som kan kjøre fra minnepenn og scrobble til last.fm. Først tenkte jeg på vlcportable (trenger ikke noe mer avansert enn det), men fant ingen scrobbler.

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hørt om last.fm? Last.fm registrerer all musikk du hører på, for at et program skal kunne sende denne informasjonen ("scrobble") trenger man ofte en plugin (enten som jobber med last.fm klienten eller som sender informasjonen direkte til last.fm. Denne pluginen kan kalles en scrobbler. Mer info.

(Når det er sagt leter jeg gjerne etter et program som ikke trenger å jobbe mot last.fm klienten)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Kan du litt programmering, er ikke det vanskelig å lage selv. Selv bruker jeg mIRC+"plugin" som jeg selv har lagd. Det vanskelige er å finne en mp3-avspiller som gjør det (amarok?), eller som har gjort det mulig for noe å lage noe sånt (Winamp).

Lenke til kommentar
Har du hørt om last.fm? Last.fm registrerer all musikk du hører på, for at et program skal kunne sende denne informasjonen ("scrobble") trenger man ofte en plugin (enten som jobber med last.fm klienten eller som sender informasjonen direkte til last.fm. Denne pluginen kan kalles en scrobbler. Mer info.

Aha, takker. :)

Lenke til kommentar
Kan du litt programmering, er ikke det vanskelig å lage selv. Selv bruker jeg mIRC+"plugin" som jeg selv har lagd. Det vanskelige er å finne en mp3-avspiller som gjør det (amarok?), eller som har gjort det mulig for noe å lage noe sånt (Winamp).

Hadde jeg kunnet programmering hadde jeg sikkert ikke postet her. :p

Vet det kan gjøres rimelig enkelt, bare se på lastpod, det er et 3-filers javaprogram som scrobbler fra ipod. Hele greie er på 170kb(!). Tipper at man kan modifisere den til å funke med vlc (begge programmene er vel open source), men jeg har som sagt ikke peiling på programmering.

Aha, takker. :)

Bare hyggelig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...