Langtind Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Har en Wester Digital FireWire 120 GB ekstern HD som jeg gjerne skulle ha fått kontakt med igjennom Suse 8.1. I Mandrake blir HD'en automatisk installert og mountet, men i Suse finner jeg ikke HD'en... Takk for hjelpen.... Arild Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Nå kan ikke jeg med 100% sikkerhet si hvordan du gjør dette i suse, men jeg kan jo si hvordan jeg gjør det i debian (det er ikke noe debianspesifikt her, men det er mulig du må rote litt med en ny kjerne) som root: modprobe ieee1394 (for å sette opp firewire) modprobe ohci1394 (for å sette opp firewire kontroller) modprobe sbp2 (for å sette opp disker på firewire) modprobe sd_mod (for å sette opp at kjernen gir disker en /dev/sd* node) ... du kan jo og søke på SuSE sine glimrende knowledge baser.. -- Dozer Lenke til kommentar
John_Torvald Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Su må sjekke på Suse sine sider om den er kommpatibel (det er seff ikj all hardware som er lista!) : http://hardwaredb.suse.de/index.php?LANG=en_UK Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 Hei, har fortsatt ikke løst hele problemet... I loggen når jeg starter opp SuSE kommer følgende feilmelding: modprobe: modprobe: Can't locate module block-major-8 mount: /dev/sda5 is not a valid block device modprobe: modprobe: Can't locate module block-major-8 mount: /dev/sda6 is not a valid block device modprobe: modprobe: Can't locate module block-major-8 mount: /dev/sda7 is not a valid block device modprobe: modprobe: Can't locate module block-major-8 mount: /dev/sda8 is not a valid block device failedRestore device permissions Når jeg kjører modprobe etter at SuSE har startet opp får jeg det til å fungere, hvorfor starter det ikke automatisk? Hva må jeg endre? Kjører SuSE 8.1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå