Gangerolf Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Har hatt ett lite brukt abbonement hos chess i flere år (chess move/connect). Fikk nylig faktura der de har innført minimumsdebitering på 69.- og fakturagebyr på 29.- Dette har jeg ikke hatt på tidligere fakturaer, og kan heller ikke se at jeg har blitt varslet om endringene. Ifølge avtalevilkårene skal slike endringer varsles med minimum 1 måneds frist. Har Chess tatt seg tilrette og begått avtalebrudd? Kan jeg nekte å betale? mvh. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg har ikke Chess selv men hørt flere som har fått epost for rundt en måned siden med informasjon om dette. Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det kan også stå om dette på din forrige faktura. Har du sett på den? Det kan også henne at Chess ikke har din e-post adresse, å derfor ikke sendt deg e-post. Men de kunne sende SMS også. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Interessant: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/...yrer_ny_melkeku – Forkastelig Spriket er stort når det gjelder hvor mye selgeren tar for å sende regningen i posten. Chess er en av to mobilselskaper som velger ikke å fakturere kundene. Administrerende direktør i Chess, Per Christian Andersen, blir svært oppgitt over at andre tar seg betalt, og mener at utgiftene burde bli dekket andre steder. – Det er jo straffegebyr. Det synes jeg er forkastelig. Det er bedre å gi fordeler til de som betaler på nett, sier Per Christian Andersen. Han er svært oppbrakt over at slike priser ikke er med i beregningen når telepriser regnes ut. Chess er med andre ord noen jævla hyklere og løgnere. Endret 31. mars 2008 av Spenol Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Mye av tapt seg i chess etter at Vidar forlot skuta: - Ikke valgfritt mobilnett lengre - Slutt på lik minuttpris for alle abonnement til ulike operatører - Høynet minstefakturering - Sluttet å krige om å være rimeligst, eks har både netcom og telenor abonnement med lavere minuttpris - Lite nytt og spennende, eneste er vell premium-abonnementet og friends-tjenesta Lenke til kommentar
Nator Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Bare å innse at skuta er gått for Chess. Jeg savner de billige abonnementene som kostet kanskje 9 kr mnd, så hvis ikke ringte noe som helst eller veldig lite måtte du bare betale 9 kr eller litt mer. Nå er eneste alternativet kontantkort, og disse er slitsomme og dyre. Alle abb. har 99 kr minimumsfakturering. ikke så bra for de som ikke ringer særlig mye men likevel misliker kontantkort. Endret 31. mars 2008 av tommyms Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ifølge avtalevilkårene skal slike endringer varsles med minimum 1 måneds frist. Har Chess tatt seg tilrette og begått avtalebrudd? Kan jeg nekte å betale? mvh. Jeg ble mildt sagt sjokkert når jeg oppdager det samme i dag. Abonnementet har en månedsavgift på kr 9, og nå har de plutselig innført en svært høy minimumsfaktureringspris på kr 69,- uten at jeg har fått beskjed om dette! Dette kan da umulig være lovlig? Siden abonnementet ikke en gang er å finne på nettsidene deres (de er jo såpass sleipe at de ikke overfører eksisterende kunder til de nye og bedre abonnementene), er det heller ingen informasjon å finne om dette der. Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ifølge avtalevilkårene skal slike endringer varsles med minimum 1 måneds frist. Har Chess tatt seg tilrette og begått avtalebrudd? Kan jeg nekte å betale? mvh. Jeg ble mildt sagt sjokkert når jeg oppdager det samme i dag. Abonnementet har en månedsavgift på kr 9, og nå har de plutselig innført en svært høy minimumsfaktureringspris på kr 69,- uten at jeg har fått beskjed om dette! Dette kan da umulig være lovlig? Siden abonnementet ikke en gang er å finne på nettsidene deres (de er jo såpass sleipe at de ikke overfører eksisterende kunder til de nye og bedre abonnementene), er det heller ingen informasjon å finne om dette der. Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre? Prøv å kontakt chess, og si at du ikke har blitt informert osv. Hvis det ikke ordner seg så tar du kontakt med forbrukerrådet, si også ifra til Chess om dette! ;-) Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Prøv å kontakt chess, og si at du ikke har blitt informert osv. NEI! Jeg vil heller sutre og klage på et forum enn å forsøke noe konstruktivt!!!!11oneoneone *sukk* Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Regner med at du kommer til å si opp abonnemanget Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Mye av tapt seg i chess etter at Vidar forlot skuta:- Ikke valgfritt mobilnett lengre - Slutt på lik minuttpris for alle abonnement til ulike operatører - Høynet minstefakturering - Sluttet å krige om å være rimeligst, eks har både netcom og telenor abonnement med lavere minuttpris - Lite nytt og spennende, eneste er vell premium-abonnementet og friends-tjenesta Hum.. Glemmer du ikke noen positive punkter, her? Eksempel at Telebutikken, nå er en forhandler av Chess.. Som gjør at du blant annet kan få Puk/pin, Nytt Sim kort, opprette/forandre abb, Kjøpe "rabarterte" telefonen, registrere kontant kort, osv, osv, via en forhandler, isteden for TLF/post, som tidligere.. Nytt Kontant kort, som er mye rimligere både i Norge og til utlandet.. Fjærnet/redusert Etablerings avgifter.. Et mye mere oversiktlig abbonemang utvalg.. Abbonemang for billigere mobil.. Muligheten for rabbater og nedbetaling av mobil.. Gratis friends til 5 chess kunder, på kontant kort.. Osv. osv.. ^^Dette var bare noen av dem "posetive" forandringene jeg kunne finne, i fra chess, det siste året.. (Så bare negateve, er det vel ikke.. ) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ja, har skjedd endel positivt, men chess er ikke lenger en utfordrer på pris og de har gått bort fra lik-pris og ingen bindingstid så i praksis er de bare en litt rimeligere og ellers ganske lik operatør som netcom og telenor. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Prøv å kontakt chess, og si at du ikke har blitt informert osv. NEI! Jeg vil heller sutre og klage på et forum enn å forsøke noe konstruktivt!!!!11oneoneone *sukk* Hehe! Helt enig her! Folk sutre veldig mye på forum uten at de prøver å ordner opp! Er det noe galt så bør alle ringe kundeservice og prøve å fikse det opp der. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Mye av tapt seg i chess etter at Vidar forlot skuta:- Ikke valgfritt mobilnett lengre - Slutt på lik minuttpris for alle abonnement til ulike operatører - Høynet minstefakturering - Sluttet å krige om å være rimeligst, eks har både netcom og telenor abonnement med lavere minuttpris - Lite nytt og spennende, eneste er vell premium-abonnementet og friends-tjenesta Han heter Idar! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hehe! Helt enig her! Folk sutre veldig mye på forum uten at de prøver å ordner opp! Det kan jo være greit å vite hvorvidt du har rett eller ikke før du begynner å klage til kundeservice. Da kan jeg vise til noe også (f.eks lov-tekst), slik at jeg unngår at de i stedet serverer bortforklaringer. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Det kan jo være greit å vite hvorvidt du har rett eller ikke før du begynner å klage til kundeservice. Da kan jeg vise til noe også (f.eks lov-tekst), slik at jeg unngår at de i stedet serverer bortforklaringer. Har du sjekket sist utstendte fakturaer om ikke det står noe sted på dem om innføringen av minstepris? Dette kan da umulig være lovlig? Siden abonnementet ikke en gang er å finne på nettsidene deres (de er jo såpass sleipe at de ikke overfører eksisterende kunder til de nye og bedre abonnementene), er det heller ingen informasjon å finne om dette der. Dette er ikke noe sleipt, de kan ikke bare endre abonnementene til folk bare fordi de kommer med nye. Hvordan skal de vite hvilket som passer deg hvis de ikke kommer med noen som har identisk månedspris o.l.? Du burde selv ta ansvar for å følge med på prisutviklingen og ikke kalle Chess sleipe fordi du ikke gidder ta følge med i blant. Endret 25. april 2008 av Submariner Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nå har jo jeg ikke fått faktura på veldig lenge, siden dette abonnementet koster 9kr måneden, og er ikke i bruk (reserve-telefon). Har ikke funnet forrige faktura enda (sikkert 4 måneder gammel), men vet med sikkerhet at det ikke stod veldig tydelig i alle fall (eget ark om endringene burde være et minimum av hva en kan forvente, når det her er snakk om en svært vesentlig endring). At trådstarter heller ikke kan huske å fått info om dette tyder jo på at denne infoen ikke er gitt. Dette er ikke noe sleipt, de kan ikke bare endre abonnementene til folk bare fordi de kommer med nye. Hvordan skal de vite hvilket som passer deg hvis de ikke kommer med noen som har identisk månedspris o.l.? Dette blir veldig off-topic, men jo, det er sleipt om de f.eks. har et abonnement med 9kr i månedsavgift, og så innfører de et nytt abonnement som er helt identisk bortsett fra at her er det 0kr månedsavgift - i stedet for å bare endre prisen på det gamle, som selvfølgelig er det naturlige når abonnementet i praksis er identisk (abonnementet er likt, bortsett fra at det ene er ganske enkelt billigere, f.eks lavere månedsavgift, eller lavere minuttpris). Grensen for hvor slike abonnementer er "sleipe" blir passert når det ikke er en éneste grunn til at noen ville ha det gamle abonnentet fremfor det nye. Og sleipt har ikke noe med svindel/ulovlighet å gjøre - jada, om vi følger med kan vi alltid bytte til et billigere abonnement - poenget er bare det at operatørene spekulerer i at eksisterende kunder ikke selv tar init ativ til å bytte abonnement, og derfor innfører operatørene nye abonnementer med minimale ndringer (lavere priser), i stedet for å bare gjøre endringene direkte i det eksisterende abonnementet. Jeg skriver ikke dette pga jeg har "tabbet meg ut" på dette - for jeg har hele tiden visst om at jeg betaler mer enn nødvendig, men når vi i mitt tilfelle snakker 9kr måneden er det så lite at jeg ikke bryr meg. Lenke til kommentar
magh Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Ikke verdt å lage noe styr. Bare gjør som folk flest - porter ut av Chess. Det er bare en illusjon at de er billige. De hadde sin prime i 2005. Nå er de Telenor og NetCom under annet flagg. Og, bruker noen ennå papirfaktura? Og sleipt har ikke noe med svindel/ulovlighet å gjøre - jada, om vi følger med kan vi alltid bytte til et billigere abonnement - poenget er bare det at operatørene spekulerer i at eksisterende kunder ikke selv tar initativ til å bytte abonnement, og derfor innfører operatørene nye abonnementer med minimale ndringer (lavere priser), i stedet for å bare gjøre endringene direkte i det eksisterende abonnementet. Dette har vært gjort siden tidenes morgen og er verken sleipt, stygt eller noe annet negativt - bare en genial innsikt i menneskers psykologi. Visste du at Norge er et av de få land i verden der ISDN faktisk er mulig å tjene penger på? Hvor mange er det ikke som betaler for ISDN per måned, uten å ha behov for to linjer? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg har hatt et chess king-abonnement i maaange år nå pga null månedsavgift. Plutselig en dag her for litt siden fikk jeg faktura og skjønte ikke bæret. Men det viste seg selvfølgelig at de hadde begynt med minstefakturering. Jeg tenkte at det har jo ikke jeg fått noe beskjed om, men når jeg logget meg på min side så la jeg merke til at jeg var registrer med min gamle fraflyttede adresse så en eventuell beskjed om det hadde gjerne havnet dit. Betalte fakturaen og porterte til en annen operatør med en gang. Chess har ikke vært noe å trakte etter på lenge lenge, så ingen vits å bli der når de holder på sånn. En annen ting som er enda mer hårreisende er at Combitel/MTU har begynt å selge og overføre kunder til chess (chess king) uten å informere eller innhente samtykke fra kundene sine først. What the hell is that about?? Endret 27. april 2008 av bo1e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå