Gå til innhold

tråden for erfaringer med MTU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er helt tydelig at telefonsystemet til MTU er noe svakt med tanke på alle kundene som ringer inn.

Kanskje det kommer av at de ikke hadde forventet så mye klaging?

 

Hadde nokk ikke regnet med så mye klager nei, hadde nokk heller ikke hadd regnet med at det skulle oppstå så mye feil...

Men sånn går det når man slenger ut tilbud og fast pris og gratise ringeminutter før de har fått satt opp nettet sitt eller testet det..

Var vel redd noe andre skulle komme dem i forkjøpet tenker jeg ;)

Network Norway brukte sikkert mer enn et år på den MTU prøver og gjøre på noen uker.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva som skjer videre? Fikk et brev fra MTU hvor de forklarte at for mitt eget beste har jeg blitt overført som kunde til Chess?! Med abonnementet Chess King- som suger ape. Jeg vil vel ikke ha chess king!( 12. plass på telepriser.no)

Er det noen som vet om overføringen til ChessK er midlertidig eller varig?

Lenke til kommentar

Fikk Fri abonnementet idag, funker ihvertfall med utgående og inngående Telenor samtaler. Inn og ut SMS til Telenor funker også helt 100. MMS og GPRS funker ikke i Telenors nett ihvertfall.

Brutter og en kompis var satt opp på portering den 21 april, men når det ikke skjedde noe og de ringte kundeservice fikk de beskjed om at porteringen var flyttet til 24. Da er jeg også satt opp men har ikke fått noen sms enda så jeg må si jeg er skeptisk.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva som skjer videre? Fikk et brev fra MTU hvor de forklarte at for mitt eget beste har jeg blitt overført som kunde til Chess?! Med abonnementet Chess King- som suger ape. Jeg vil vel ikke ha chess king!( 12. plass på telepriser.no)

Er det noen som vet om overføringen til ChessK er midlertidig eller varig?

 

..hæ? Den var ny.. Kan de gjøre det? Er dette kødd?

Jeg har ikke lyst på et chess king abonnoment :hrm:

Noe muffens her altså...

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva som skjer videre? Fikk et brev fra MTU hvor de forklarte at for mitt eget beste har jeg blitt overført som kunde til Chess?! Med abonnementet Chess King- som suger ape. Jeg vil vel ikke ha chess king!( 12. plass på telepriser.no)

Er det noen som vet om overføringen til ChessK er midlertidig eller varig?

 

Dette skulle jeg likt å se kilde / bevis på.

 

Hvis dette er tilfellet, syns jeg dette kan være en sak for forbrukerrådet.

Det kan da ikke være lov å bare overføre kunder til et annet abbonement med helt forskjellige priser og avtalevilkår.

Lenke til kommentar

Porteringen ble faktisk gjennomført idag.

Har ikke funnet noe som ikke funker så langt foruten mms og gprs, får det ikke til å funke hverken i MTU eller Telenor nett.

Dekningen i Oslo ser bra ut ihvertfall der hvor jeg har kjørt(ca halve oslo), men dekning i noen tunneller er dårlig.

På Telenors nett er dekningen som vanlig.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva som skjer videre? Fikk et brev fra MTU hvor de forklarte at for mitt eget beste har jeg blitt overført som kunde til Chess?! Med abonnementet Chess King- som suger ape. Jeg vil vel ikke ha chess king!( 12. plass på telepriser.no)

Er det noen som vet om overføringen til ChessK er midlertidig eller varig?

Har du noe spesielt bruksmønster? Dette høres jo, tja, interessant ut ;)

Lenke til kommentar
Porteringen ble faktisk gjennomført idag.

Har ikke funnet noe som ikke funker så langt foruten mms og gprs, får det ikke til å funke hverken i MTU eller Telenor nett.

Dekningen i Oslo ser bra ut ihvertfall der hvor jeg har kjørt(ca halve oslo), men dekning i noen tunneller er dårlig.

På Telenors nett er dekningen som vanlig.

Men burde ikke dårlig dekning erstattes med Telenor sin dekning?

Lenke til kommentar
Porteringen ble faktisk gjennomført idag.

Har ikke funnet noe som ikke funker så langt foruten mms og gprs, får det ikke til å funke hverken i MTU eller Telenor nett.

Dekningen i Oslo ser bra ut ihvertfall der hvor jeg har kjørt(ca halve oslo), men dekning i noen tunneller er dårlig.

På Telenors nett er dekningen som vanlig.

Men burde ikke dårlig dekning erstattes med Telenor sin dekning?

Men har ikke gratis data i telenor's nett ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva som skjer videre? Fikk et brev fra MTU hvor de forklarte at for mitt eget beste har jeg blitt overført som kunde til Chess?! Med abonnementet Chess King- som suger ape. Jeg vil vel ikke ha chess king!( 12. plass på telepriser.no)

Er det noen som vet om overføringen til ChessK er midlertidig eller varig?

 

Haha det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Ikke kan de gjøre noe sånt og ikke er chess king noe å trakte etter heller. Jeg har nettopp byttet fra chess king til mtu. Har hatt chess king i mange år pga null månedsavgift på en telefon som har vært reserve. Men for noen måneder siden begynte de med 70kr/mnd eller hva det var så da byttet jeg vekk i en fei. Men hvis du faktisk er seriøs og MTU har flyttet deg til et annet selskap, med andre vilkår uten å ha fått beskjed av deg om å gjøre det så må det være noe ruskende tulleruskt hos MTU.

Lenke til kommentar

Problemet med switching mellom MTU og Telenor nett er at det tar veldig lang tid.

Sikkert fordi den skal prioritere MTU og derfor vil forsøke å finne ett nytt MTU nett, før den begynner å lete etter Telenor og koble seg opp mot det.

 

Kjørte kun gjennom en kort tunnel(Bryn) med MTU dekning idag. Der ble det helt tyst i telefonen mens dekningen ble borte, men det brøt ikke.

 

Når jeg forlot MTU dekningen sør for Oslo, så brøt samtalen før jeg var oppe på Telenor.

Det tar vel rundt 15-20 sekunder eller noe sånt fra du forlater MTU nettet, før du er oppe på Telenor.

 

Dette kan nok bli ganske irriterende etterhvert som de utvider dekningen med "lommer" her og der.

 

Men tror det skal gå greit for meg, har 3-4 steder hvor Telenor detter ut også, og du venner deg bare til det så lenge det skjer på de samme stedene.

 

Og når du ringer for 400 spenn til alt av mobil og fasttelefoner så kan du regne med litt svinn :thumbup:

 

Har ringt til og blitt oppringt av en del kompiser nå, og har ikke hatt noe problemer så langt.

Så jeg er happy jeg.

Bare de får fyra igang gprs greiene så jeg får agps osv, så tror jeg at jeg blir veldig fornøyd jeg.

Lenke til kommentar

Det er noe merkelig på gang hos MTU i allefall. Helt umulig å få noe svar på kundeservice, som mange har erfart. Jeg skjønte aldri hva de mente med å flytte over til chess king. Kanskje det var en midlertidig løsning for de som hadde venta i flere måneder? Selv hadde jeg combitel fram til jeg skifta og det gikk bra. Men klart at dersom de flytter meg til chess king så vil jeg jo bytte uniddelbart. Foreløpig venter jeg og ser. MTUs abbonnement er jo så bra at jeg kan være ganske tålmodig. Men kjedelig at de ikke kan opplyse bedre på hjemmesiden.

Lenke til kommentar

Hm har fått høre dette med Chess king fra andre også nå. Ut fra den informasjonen jeg har fått så høres det ut som combitel/mtu har solgt sine gamle kunder (og nye kunder?) til chess, uten å informere eller innhente samtykke fra kunder eller noe som helst. Bare overført de til et annet selskap og et ganske dårlig abonnement (man kan sikkert finne et bruksmønster hvor det ikke er så galt, men det kan man med stort sett alt så det argumentet holder ikke). Hvis det er dette som er tilfelle så er det så useriøst og gale at det er helt ufattelig. Regner med at oppegående kunder som er berørt kommer til å reagere kraftig. Og at de ansvarlige får seg en diger smekk.

Lenke til kommentar

hihi elsker folk som ringer mye men alikevel syns det er greit at dekkningen suger ape og detter ut titt og stadig. jeg har elendig dekning i kjelleren av obvoius grunner. det irriterer meg så mye at jeg lett hadde gitt 2000 spenn for en trådløs signalforsterker hvis det hadde funnes i norge enda. og miste dekning når man sitter i telefon eller skal til og ringe er forbanna irriterende!

 

ekstremt useriøst at MTU har lansert et produkt som for det første ikke er testet ut først og 2. fungerer elendig men men får for de som har gått ditt håpe at det fiker seg... om en 4-5 mnd tenker jeg

Lenke til kommentar

Merka idag når jeg skulle sjekke bankkontoen via sms, at jeg ikke får noe sms tilbake fra banken min.

Det er ett femsifret nummer jeg sender til og smsene går greit ut men får ikke noe tilbake.

Så det er ikke bare mms og gprs som ikke funker hos meg.

Men har fortsatt ikke hatt noe problem med ringingen.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva som skjer videre? Fikk et brev fra MTU hvor de forklarte at for mitt eget beste har jeg blitt overført som kunde til Chess?! Med abonnementet Chess King- som suger ape. Jeg vil vel ikke ha chess king!( 12. plass på telepriser.no)

Er det noen som vet om overføringen til ChessK er midlertidig eller varig?

 

..hæ? Den var ny.. Kan de gjøre det? Er dette kødd?

Jeg har ikke lyst på et chess king abonnoment :hrm:

Noe muffens her altså...

 

Hei

 

Jobber med akkurat denne saken nå for Amobil. Kunne noen av dere som har opplevd dette/el lignende tatt kontakt med meg på telefon 932 40 500 eller epost [email protected]? Det hadde vært veldig fint om man også kunne fått oversendt brevet via fax eller e-post så vi kunne sett på det.

 

Mvh

Simen Willgohs

Lenke til kommentar

Vært kunde siden 1 april, og JA skulle ønske det var en aprilspøk at jeg ble kunde. Har prøvd å melde meg ut, men tar lang tid å bytte. Huff huff-.

 

Erfaringer med MTU:

 

- Utrolig dårlig dekning!

- Noen ganger er det ikke mulig å ringe.

- Meldinger jeg sender kommer noen ganger frem, andre ganger ikke. Noen ganger mottar jeg melding 2 dager etter den er blitt sendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...