Gå til innhold

tråden for erfaringer med MTU

Anbefalte innlegg

det er mye rare mennesker i verden!

her sitter folk og bevist sier at MTU er dårlig og har masse feil.

ALIKEVEL presterer dere og si "jeg venter til noen feil blir rettet så går jeg over"

snakk om og skyte seg selv i foten.... jeg mener hvorfor skal man ABSOUTT over til et selvskap som ikke greier og starte opp uten og ha ALVORLIGE feil og mangler samtidig som de bruker forbanna langt tid på og fikse dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi de sannsynligvis kommer til å få ordnet problemene snart, og fordi de er billig. Andre operatører har problemer innimellom de og. Og de er dyr.

Kansje operatører i zimbawe eller tajikistan!

har aldri opplevd en operatør i Norge som har så store feil i over 2 uker.

Lenke til kommentar

De har bæsjet på leggen i starten her ja, men det trenger ikke å bety at de kommer til å ha mer problemer enn andre når de får ting på stell.

Jeg har MTU på en av mobilene mine og har ikke hatt noe problemer så langt. Jeg brukte ikke MTU den helgen de hadde problemer, men jeg kan ringe og smse til netcom, ventelo og onecall, og ringe til de fasttelefonene og iptelefonene jeg har prøvd så langt. Ikke opplevd at noe ikke funker ihvertfall. Og det koster meg ikke en krone å ha. Jeg ser ingen store grunner til å betale masse penger for noe jeg kan få gratis.

Lenke til kommentar

Bestilte portering av hovednr mitt, til MTU Fastpris fra Telenor 29 feb eller 3 mars på nett. Bestilte ett nytt MTU Fri i tillegg pr telefon noen timer senere.

Fikk så ordrebekreftelse pr mail på hovednr den 7 mars. 12 mars fikk jeg simkort på hovednr.

Etter at det ikke hadde skjedd noe mer etter det så sendte jeg en forespørsel på nett til kundeservice ang porteringen den 7 april.

Og idag 12 april nesten 1,5 md etter bestilling, har jeg fortsatt hverken fått noe futt i det nye simkortet, noen porterings dato, eller noen tilbakemelding på hendvendelsen til kundeservice.

Og ekstra bestillingen på det nye MTU Fri nummeret har jeg aldri hørt noe om.

Siden jeg bruker tlf i jobb, og jeg ikke har hverken fasttelefon eller noe annet nr, skal en vel være glad til med tanke på hvordan det står til.

Og må si jeg er utrolig imponert over hvordan jeg tar hele saken selv, må være inne i en veldig positiv periode.

Normalt hvis ett firma jeg skulle kjøpe en liter melk, eller tilsvarende ting av hadde håndtert en handel innenfor 10% av dette, hadde de aldri fått en krone mer av meg.

Så må si jeg er mektig imponert over meg selv.

Men grunnen er nok at det ikke har fått noen konsekvenser for meg enda, heller at jeg har kommet veldig gunstig ut av den trege porteringen.

Lenke til kommentar
Bestilte portering av hovednr mitt, til MTU Fastpris fra Telenor 29 feb eller 3 mars på nett. Bestilte ett nytt MTU Fri i tillegg pr telefon noen timer senere.

Fikk så ordrebekreftelse pr mail på hovednr den 7 mars. 12 mars fikk jeg simkort på hovednr.

Etter at det ikke hadde skjedd noe mer etter det så sendte jeg en forespørsel på nett til kundeservice ang porteringen den 7 april.

Og idag 12 april nesten 1,5 md etter bestilling, har jeg fortsatt hverken fått noe futt i det nye simkortet, noen porterings dato, eller noen tilbakemelding på hendvendelsen til kundeservice.

Og ekstra bestillingen på det nye MTU Fri nummeret har jeg aldri hørt noe om.

Siden jeg bruker tlf i jobb, og jeg ikke har hverken fasttelefon eller noe annet nr, skal en vel være glad til med tanke på hvordan det står til.

Og må si jeg er utrolig imponert over hvordan jeg tar hele saken selv, må være inne i en veldig positiv periode.

Normalt hvis ett firma jeg skulle kjøpe en liter melk, eller tilsvarende ting av hadde håndtert en handel innenfor 10% av dette, hadde de aldri fått en krone mer av meg.

Så må si jeg er mektig imponert over meg selv.

Men grunnen er nok at det ikke har fått noen konsekvenser for meg enda, heller at jeg har kommet veldig gunstig ut av den trege porteringen.

Samme har skjedd med meg.. Årsak? De ringer ikke opp kundene når det blir feil i bestilling.. De prøvde å ro seg fra det når det gjalt meg, men har erfart det samme med min bror sitt abonoment, så er en kjent sak...

Ellers så vil MTU passe meg midt i blinken. Hva hadde dere regnet med, at de ville sette opp nettet uten problemer? Selvsagt er det problemer, det er det alltid. Men hvor ellers får du gratis datatrafikk(bruker selv for 150,- hos onecall i dag) og ring så mye du vil for fast pris? Ingen steder. Derfor er vi villige til å lide oss igjennom oppstartsfasen. MTU er sikkert også avhengig av rimelig god tilstrømning av kunder, da de enda ikke har tjent penger på nettet sitt(kun utlegg). Så, selv om det nå virker som om jeg snakker for MTU, tørr jeg påstå at det er lurt å bli værende. De vil revlusjonere prisene i skandinavia! + er geniale for oss med iphone;)

Lenke til kommentar

Gidder ikke mase noe om ekstra bestillingen, og det er mest utgående samtaler som er viktigst for meg de nærmeste dagene.

De viktige inngående samtalene er fra nær omgangskrets.

Så jeg venter å ser når MTU nummeret blir opperativt.

Funker det ikke så drar jeg bare innom en butikk, henter ett helt nytt nummer hos en annen opperatør, og bruker det til hovednummeret er oppe å går.

Enten hos MTU eller ved en ny videreportering.

Endret av B1ny
Lenke til kommentar

hvis du drive et firma er det rett og slett idioti og gå til et slik selskap... og miste telefonen er kritisk og IKKE verd det for og spare litt penger.... og jo det finnes tilnermet fastpris fra både netcom og telenor... minuset er at du ikke får gratis sms og det koster oppstart.

EDIT: det er forresten en bedrift abb.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Driver ikke med salg og er heller ikke økonomisk avhengig av tlf på noen annen måte.

Uansett så tar det ikke mer enn maks 15 minutter å fikse ett nytt abonnement som funker, hvis det er noe som haster.

Ringte kundeservice nå siden jeg fortsatt ikke har fått noe svar på den skriftelige henvendelsen.

Fikk beskjed om at pga oppstartsproblemene, så var jeg ikke satt opp på portering før 24 april.

Nesten 2 måneder etter bestilling og 43 dager etter at jeg fikk sim kortet.

Men jeg må si jeg er skeptisk siden den 24rde vil si 10 dager fra idag, hvilket mer eller mindre er vanlig porteringstid.

Så jeg heller mer til at de har glemt meg totalt, og at jeg ble satt opp på portering når jeg ringte nå idag.

Kundebehandleren forlot også samtalen i rundt 1-2 minutter for å sjekke opp.

Hadde jeg allerede vært satt opp på portering 24 april før jeg ringte, så hadde dette vel kommet opp på skjermen når hun slo inn nummeret mitt regner jeg med.

Hele samtalen tok over 27 minutter iflg loggen, og jeg regner med at godt over 20 av disse var venting på å komme igjennom.

Kan vel si det sånn at de har klart å bruke opp hele minus bufferen allerede før kundeforholdet har startet skikkelig.

Blir det noe mer kødd nå så er det det siste de ser av meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Nå funker det litt bedre på sms-biten for min del. Kan endelig motta sms ifra Skandiabanken :) Prøvde å ringe foreks OneCall og da får jeg fremdeles at nummeret ikke er i bruk..

Network Norway åpnet nettet i Oslo på lørdags morgen. Det fungerer i hvert fall... Samtaler og SMS fungerer begge veier.

Lenke til kommentar
Nå funker det litt bedre på sms-biten for min del. Kan endelig motta sms ifra Skandiabanken :) Prøvde å ringe foreks OneCall og da får jeg fremdeles at nummeret ikke er i bruk..

Network Norway åpnet nettet i Oslo på lørdags morgen. Det fungerer i hvert fall... Samtaler og SMS fungerer begge veier.

Akkurat det har ikke noe oppimot at supportnummeret til OneCall gjerne ikke funker. Ei forbedring ennå.

Lenke til kommentar

Akkurat det har ikke noe oppimot at supportnummeret til OneCall gjerne ikke funker. Ei forbedring ennå.

Noen som vil gi en statusoppdatering for hvordan ting ligger an nå?

Lenke til kommentar
Kanskje lage en egen "Tråden for erfaringer med OneCall"?

Får ofte varsling om meldinger i denne tråden, men blir like forbanna hver gang det står noe om OneCall. Dette er en tråd for MTU erfaringer.

Fleste gangene OneCall blir nevt her er jo pga at MTU kunder ikke får ringt/sendt sms osv. til OneCall kunder ;)

Lenke til kommentar

Bestilte opp igjen MTU Fri abonnementet som de hadde klart å rote bort, idag over telefon.

Under 10 minutter ventetid idag og generelt fornøyd med servicen.

Men jeg måtte forvente ca 14 dager før abonnementet var opperativt, er vel ikke like fornøyd med det.

Virker som om de har bestemt seg for å få ting på stell før de tar inn fler i nettet.

Det tyder jo på at de har lært av feilen ihvertfall og det er positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...