Budoshi Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Bare et ord: Blasfemi. At folk kan finne på å bruke brus oppi whiskey'n sier jo sitt om de folka. De kaster jo bort masse peng på å kjøpe denne edle varen når de bruker blandevann oppi den. Hvis det er isbiter, så kan det til nød gå. Men Whiskey skal helst drikkes bart, kun Whiskey og INTET ANNET.. Hvis dere vil drikke dere kølfulle, som jeg mistenker er hovedsaken når dere bruker blandevann, så kan dere liksågodt kjøpe heimlaga sterkognitti. Dere blir like fulle/fullere, og ødelegger ikke god kjøpvare i prosessen. Endret 29. mars 2008 av Budoshi Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det er vel helt opp til eieren av varen, etter at den er kjøpt å betalt hvordan han/hun vil bruke den. Jeg liker personlig ikke Whiskey (smaker såpevann), og hadde nok aldri komt på å kjøpe det bare for å blande det med brus heller. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Men Whiskey skal helst drikkes bart, kun Whiskey og INTET ANNET.Fint, da kan jo du drikke den bar, så kan resten gjøre som de selv vil. La folk blande whiskyen med Zalo og barberskum om de så ønsker det... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvorfor gidde bry seg om hva andre drikker? Er det ikke rart det er krig i verden?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg har prøvd å drikke Whiskey både bart og med brus, men det blir liksom aldri godt uansett hva jeg gjør. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Blasfemi! Tyr kanskje til litt isbiter nå og da, men ALDRI sukkervann. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Nominasjon til årest Who Caresies Award? Kvifor bry seg om kva andre ynskjer å tylle i seg? Godt det finnes tøffe folk som drikk det bart her i verda. Endret 30. mars 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Nominasjon til årest Who Caresies Award? Kvifor bry seg om kva andre ynskjer å tylle i seg? Godt det finnes tøffe folk som drikk det bart her i verda. Kanskje han burde heller poste i "Ting som irriterer så grenseløst!"? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 hmm, JD og Cola er jo ikke akkuart vondt... men nå er vel JD strengt talt Bourbon.. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 JD er ikke whiskey i mine øyne(evt i min gane) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) JD er ikke whiskey på samme måte som andre sorter. Den bruker en helt annen fremstillingsmetode som heter Sour Mash. http://en.wikipedia.org/wiki/Sour_mash Derfor smaker den annerledes enn andre whiskyer. Jeg er enig, whiskey skal ikke blandes, isbiter vanner også ut smaken syns jeg så den blir sånn tam. Når blandevann er nødvendig, er det bare for å skjule smak man ikke liker. Da kan man likegodt drikke heimbrent, ja. Endret 30. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 var nå derfor jeg skrev bourbon da... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg hadde aldri sløst en god single-malt ved å blande den med noe annet. Men, sitter man med en kjip blend som ikke er noe å rope hurra for, så ser jeg ikke noe galt i å bruke den til å mikse drinker med. Blends med litt søthet eller bourbon hadde jeg gått for. Å mikse drinker med skotske single-malts som f.eks. Laphroaig er helligbrøde og hadde sikkert smakt høgg uansett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg er en whiskyelsker god som noen, men ser ingen grunn til å holde noe hellig. Hvis noen klarer å lage en god whiskydrink med Jack (ja, JD er whiskey da den ikke oppfyller kravene til bourbon) eller noe annet skvip som ikke er bra nok til å drikkes bart, så værsågod, og jeg tar meg gjerne en sup selv. For meg er whisky en ren kosedrikk, og jeg drikker meg nesten aldri full på det. I hvert fall ikke mine egne kostbare dråper, de drikker jeg bare og uten isbiter. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hva liker folket best å drikke bart, da? Gjerne nevn noen navn og begrunnelser. Jeg har sansen for Tullamore Dew, har ikke prøvd allverdens sorter, men er veldig åpen for anbefalinger. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Blander whisky'n min med Battery jeg Det er det eneste jeg drikker av alkohol stort sett, for det er så godt. Bar whisky smaker grusomt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Blander whisky'n min med Battery jeg Må prøves! Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bruker de pen Whisky: Da skal dere få gjøre hva dere vil med stakkarene. Bruker de søl (for eks. Jack Daniels eller Bourbon): Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Whisky og club soda, eller on the rock med is Forøvrig heilt grei whisky Glenfiddich 12års. Et tips for å nyte whiskyen var et sugerør med vann oppi får nyte aromaen bedre i følge bartenderen på en scotsk bar som jeg ikke huske navnet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå