tormi Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hei! Jeg sitter på en eldre pc (som jeg kjører som WIndows Home Server). Har idag bare 1 gig med minne fordelt på 2 PC2700 brikker a 256 mb og en 2100 som er på 512 mb. Serveren fungerer helt greit, men jeg vet at jeg BØR ha litt mer minne og at jeg vil få en ytelsesforbedring om jeg gjør dette. Hovedkortet som står i den er: Hovedkort. På dette eldre hovedkortet så er det 3 minneslotter hvorav jeg kan kjøre dual channel om jeg benytter meg av DIMMslot 1 & 3. Jeg er dog litt usikker på hva minne jeg bør gå for. Stikkordet her er billigst og mest mulig. Jeg lurer og på om det vil være fornuftig å kombinere de eldre brikkene jeg har med f.eks 1 ny en på 1 gig, eller om jeg bør kjøpe nytt minne som støtter max hastighet for HK'et. All hjelp mottas med takk. PS: Har sett på disse og lurer på om de passer. Noen som har andre tips? Endret 29. mars 2008 av tormi Lenke til kommentar
Star Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Det kan lett bli ustabilitet dersom du blander hastighet på minne (PC2100 og 2700) Personlig hadde jeg skiftet ut alt med 3x1024 PC3200 minne. Sjekk her; https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...mp;submit=S%F8k for en oversikt over ulike PC3200 ram. Ville kjøpt tre identiske brikker for mest mulig stabilitet, så får lommeboka bestemme om du kjøper Value eller High-End. Gevinsten med dual-channel er ikke særlig merkbar - kan også nevnes edit: 3x disse er både billige og bra;) Endret 30. mars 2008 av Star Lenke til kommentar
tormi Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Det kan lett bli ustabilitet dersom du blander hastighet på minne (PC2100 og 2700) Personlig hadde jeg skiftet ut alt med 3x1024 PC3200 minne. Sjekk her; https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...mp;submit=S%F8k for en oversikt over ulike PC3200 ram. Ville kjøpt tre identiske brikker for mest mulig stabilitet, så får lommeboka bestemme om du kjøper Value eller High-End. Gevinsten med dual-channel er ikke særlig merkbar - kan også nevnes edit: 3x disse er både billige og bra;) Takker for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå