Gå til innhold

[Løst]Program for å skifte filnavn på musikk som er importert fra ipod

Åsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter jeg formaterte så mista jeg all musikken min. Jeg importerte da all musikken som jeg hadde inne på ipoden over til pcen min. Problemet er at de har rare navn som EFHG BHGS NGISG etc. Når jeg legger alle sangene inn i winamp så får de vanlige navn igjen. Noen som vet om et program som som gjør om filnavnene? Har søkt litt på google, men fant ikke noe som var til hjelp.

Takk

Endret av Tho-mas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva metode brukte du for å hente musikken frå iPod-en? Navnene du skriv er typen som iPod av ein eller anna grunn absolutt skal omskrive dei til. Om ein kopierer direkte frå iPod til PC-en via mapper går den den vegen. Eg anbefaler å bruke programmet Ephpod til det formålet, då får du filnavnet som opprinneleg var på fila.

Til å endre navn kan du bruke forskjellige programmer. MediaMonkey for eksempel.

Min anbefaling, om du har masse musikk der ID3-tagen er intakt (låtene har informasjon om artist, album, låt osv...) er programmet Tag&Rename. Der kan du velge oppsett og la programmet hente informasjon frå ID3-tag og overføre til filnavnet automatisk. I mitt tilfelle gjorde eg det sånn: Henta albuminformasjon frå nettet (også med Tag&Rename), fekk då artist, låtnavn, sjanger, album og låtnummer på plass. Eg kaller filene mine for "Låtnummer Låt". Altså "03 Darkshines". Eg ba difor Tag&Rename om å hente låtnummer og låtnavn frå alle filene mine og lage filnavn av det. Du kan ha med artist, album, låtnavn...kva som helst i dette oppsettet og kan legge inn ein strek "-" der du vil. Då var det berre å navigere meg fram til musikken i programmet, trykke Ctrl-A elns for å markere alle og kjøre på. Vips så var alt på plass. :thumbup:

Tag&Rename har ein prøveperiode på 30 dagar, men eg har kjøpt det, for eg er så nøgd med det. Veldig enkelt, men likevel avansert oppsett. Finnes sikkert mange andre programmer der ute som kan gjere same jobben, dette er kun eit forslag. Du treng sjølvsagt ikkje meir enn 30 dagar for å fikse opp i samlinga, så sånn sett kan du jo prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...