simson Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg har en d-link (dir-635) ruter og en bærbar med Vista. Problemet er at jeg jevnlig mister det trådløse nettverket i kanskje 2-10 sekunder, før den oftest finner det igjen. Signalkvaliteten er god (5 av 5 søyler), men likevel detter den ofte ut. Dette er et problem dels ved vanlig surfing, men mest når jeg ser på streams. Streamingen er også mer hakkete enn om jeg ser via min stasjonære PC (som er koblet til via kabel til samme ruter). Jeg forventer ikke 100% samme kvalitet via trådløs, men reagerer på at den detter ut så ofte. Har oppdatert driver. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan prøve å fikse dette? Lenke til kommentar
simson Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Skift OS Har ikke xp-cd, ønsker ikke illegal versjon, og ønsker ikke betale plenty for xp. Har googlet litt, og ser at flere mener Vistas Wlan konfigurasjon har satt den til automatisk å søke etter nye nettverk etter noen minutter, og at man dag kort kan miste forbindelsen. Er dette riktig? Og er det ingenting å gjøre med dette? Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Du får spørre andre om Vista. XP ville sikkert fungert fint, men det finnes jo enda bedre alternativer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Nå vet jeg ikke hvordan det står til med Vista men Windows XP har dessverre ett WLAN bug som gjør at det kan falle ut nå og da, og det er helt random. Microsoft hadde dette listet på sine websider, dessverre har jeg ikke linken lengere men det var ett bug som dem ikke klarte å finne feilen til så derfor ble dette aldri fikset. Men det var ikke så hyppig som ditt nettverk, har du mye forstyrrelser ellers på WLAN'et ditt? Altså trådløse telefoner eller annet utstyr? Kan også sjekke om det er andre nettverk som har "Kanal krangel" med ditt eget, det kan forvirre Windows helt sinnsykt, ellers er det mange rutere som er svake i håndteringen av flere tilkoblinger og da har en tendens til å falle ut. Linux baserte rutere på tredje parts programvare som DD-WRT har ikke disse svakhetene, har selv en slik og fikset en til bestemor i familien som hadde samme problem med at en ruter må stadig "resetes" for å fungere. Etter at jeg satte dit en Linksys ruter basert på Linux og flashet med Tomato så har hun ikke hatt det problemet lengere. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Høres ut som et godt forslag. Vil bare tilføye at jeg vil anbefale OpenWrt med X-Wrt som firmware fremfor DD-Wrt eller Tomato: http://x-wrt.org/ Det optimale er riktignok linux i alle ender Lenke til kommentar
simson Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Fant en løsning som foreløpig ser ut til å ha hjulpet: Byttet ut intels egen driver til nettverkskortet, og benytter nå Microsoft sin i stedet. Ser ut til å funke glitrende så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå