tvv Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Hei Ser det er mange diskusjoner om pris her - som jeg skrev var det ikke så mye i deler, men en tidkrevende prosess å rense osv alt som har fått bensin i seg - for å være på den sikre siden setter jeg pris på at de gjør det grundig - dessuten var de utrolig flinke til å indikere pris så ingen uforutsett kostnad. Men når bilen koster 1 mill er man gjerne villig til å bruke merkeverksted og få det skikkelig gjort og en garanti på at alt er i skjønneste orden. På slike biler er det vel ikke alle "bakgårdsverksteder" som kan sette igang heller...... Endret 11. april 2008 av tvv Lenke til kommentar
Bathory Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Jepp! Da har jeg gjort det igjen! For andre gang på to uker (!) har jeg fylt bensin på min fars diesel-bil (Citroen Xsara Picasso)! Forrige gang kom reparasjonen på 3600, denne gangen aner jeg ikke. Har ringt Viking, så det kommer en kar og møter meg der bilen er om en halvtimes tid. Første gangen jeg gjorde det fylte jeg ca 30 l på en halvfull tank på vei til Bergen, deretter kjørte jeg i en time før jeg merka at motoren begynte å slure. Den gangen tømte de tanken, rensa noen greier og fylte tanken igjen. I dag sluntra motoren etter 15 min, og jeg skjønte jo med en gang hva jeg hadde gjort. De penga som nå går til verkstedet skulle egentlig gått til innkjøp av et par nye høyttalere til leiligheten min (har akkurat flyttet), men tror jeg kan kysse dem pent farvel! Er ikke stort annet å gjøre. Men det som er godt, er å lese at jeg heldigvis ikke er den eneste Det er så forbanna flaut! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Jepp! Da har jeg gjort det igjen! For andre gang på to uker (!) har jeg fylt bensin på min fars diesel-bil (Citroen Xsara Picasso)! Forrige gang kom reparasjonen på 3600, denne gangen aner jeg ikke. Har ringt Viking, så det kommer en kar og møter meg der bilen er om en halvtimes tid. Første gangen jeg gjorde det fylte jeg ca 30 l på en halvfull tank på vei til Bergen, deretter kjørte jeg i en time før jeg merka at motoren begynte å slure. Den gangen tømte de tanken, rensa noen greier og fylte tanken igjen. I dag sluntra motoren etter 15 min, og jeg skjønte jo med en gang hva jeg hadde gjort. De penga som nå går til verkstedet skulle egentlig gått til innkjøp av et par nye høyttalere til leiligheten min (har akkurat flyttet), men tror jeg kan kysse dem pent farvel! Er ikke stort annet å gjøre. Men det som er godt, er å lese at jeg heldigvis ikke er den eneste Det er så forbanna flaut! Så sent på natta? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Har aldri skjønt hvordan folk har klart å fylt feil drivstoff på kjøretøyet sitt før jeg selv fikk en liten erfaring med det for noen dager siden.. Skulle til å fylle på mopeden, så ringte mobilen.. tok den første pumpa jeg fikk tak i og skulle til å fylle. - Så oppdaget jeg heldigvis at det var en SVART pumpe som jeg holdt i hånden.. Fikk noen desiliter på tanken. Fylte bare opp med bensin og håpet på det beste, resultatet ble at jeg røykla det meste bak meg på vei hjem, etter en ny tank med bensin så var mopeden god som ny Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Stemmer nok det ja. Det er være for dieselbiler og bli fylt med bensin, en hva det er for bensinbiler og bli fylt med diesel. På bensinbiler kan man ofte slippe unna med å blande ut dieselen så godt det lar seg gjøre - og slippe unna med det. Resultatet blir dog ofte tett tåke for bilene bak Lenke til kommentar
Bathory Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Så sent på natta? Jepp! Bilen sto ulovlig parkert her i Tønsberg, så fant ut at det beste var å gjøre det sånn. Temmelig kjipt å få bot og/eller bilen taua bort i tillegg til verkstedskostnadene Bilen ble heldigvis ferdig i går, og regninga kom på 2800 kr. Fy f**n så sure penger! Nei, pokker! Den feilen skal jeg aldri gjøre igjen! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ikke så verst som andre her da, men det er penger ut av vinduet Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så sent på natta? Jepp! Bilen sto ulovlig parkert her i Tønsberg, så fant ut at det beste var å gjøre det sånn. Temmelig kjipt å få bot og/eller bilen taua bort i tillegg til verkstedskostnadene Bilen ble heldigvis ferdig i går, og regninga kom på 2800 kr. Fy f**n så sure penger! Nei, pokker! Den feilen skal jeg aldri gjøre igjen! Ja det er sure penger.Men egentlig vel fortjent. For det første så er bensinfyllehodene grønne, og diesel er svarte- er jo ikke mulig å ta feil av grønn og svart?!? På innsiden av lokket til påfylling pleier det også å stå en lapp, enten med Diesel eller Bensin. Utrolig mange folk som kommer innom jobben(bertel O steen) med feilfylling. Går som regel bra hver gang. Suge ut alt av tanken, suge på tilførsel fram til motor og bytte filtere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå