Gå til innhold

Simulate page replacement in FIFO,LRU and OPTIMAL

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kommer atter en gang til dette forumet for hjelp.

Jeg skal da laga ett script som kan simulere page replacements algorithms(FIFO,LRU og OPTIMAL). Jeg bestemte meg for å angripe problemet i perl. Etter nå 4 dager har jeg enda ikke klart å få frem en løsning som virker.

Jeg vil derfor prøve meg på php for se om jeg kan få til noe i dette språket.

Problemet er, vi har fått en oppgave som skal leveres inn Søndag kveld. Oppgaven er i ett fag som heter Operativsystemer, prisipper og design.

Oppgaven var sikkert grei for 3års studentene som har java og c programmering. Men for oss som er første års studenter så er dette blitt ett sant mareritt.

Vi har ca 8 uker på baken med php programmering. og 4 uker med samlet bash + perl scripting. Ingen av oss på første året klarer å løse denne oppgaven. Så derfor som en siste utvei, spør vi her om hjelp til å løse problemet :)

I klartekst, oppgaven:

Ni ska simulera olika page replacement algoritmer i ett programmerings språk som ni valt själva.

I programmet ska man kunna välja:

* antal simuleringar som ska göras tex 5000

* välja "storleken på minnet", dvs antalet adresser som referanssträngen ska kunna generera. tex [0-7]

* antalet frames som processen ska ha tillgång till

* hur lång referanssträngen ska vara

De algoritmer som ska jämföras är: Optimal, FIFO och LRU eller Second chanse. Resultatet redovisas som genomsnittligt antall page-faults per algoritm.

Vi håper på at noen kan hjelpe oss, da vi kunn har laget .css filen og en del html kode for visning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...