Gå til innhold

Game pc. Budsjett 10k. Høye krav.

Anbefalte innlegg

Skal bygge samme en pc som skal brukes til gaming.

Budsjettet er på 10,000. Jeg trenger litt hjelp med valg av deler, prøvde å lese meg litt rundt på forumet, å ta en titt på de tidligere handlevognene, men det er så mye forskjellig som er blitt satt opp, til samme formål. Så kravene til PC-en er at den skal kunne kjøre spill som Crysis bra, uten noe hakking. Og at det ser "Vakkert" ut :)

Kun komponenter operativsystem og karbinett jeg trenger. Har alt av Skjerm, tastatur og mus osv.

Håper på rask hjelp. Sett gjerne opp en handlekurv, eller link til en som allerede er laga hvis dere mener den holder mål. Er ikke noe pc geni, så må ha deler som passer samme, så jeg ikke ender opp med Atx og pci blanda :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor legge 2000kr i et hovedkort egentlig? og 1200spenn på en raptor? det vil ikke gjøre PC-en så mye bedre, bare øke prisen betraktelig.

hvorfor ikke kjøpe et billig P35hovedkort, droppe raptordisken, og heller satse på et fetere skjermkort som ati 3870x2? mye bedre syns jeg. og like klokkevennlig. Og prøv et mushkin extreme performance redline 8000 4gb-sett på 1000mhz istedet? da kan du klokke cpu vesentlig lenger uten å få problemer med at rambrikkene setter begrensning på klokkinga.. jeg sliter med mine brikker, de vil ikke over 900mhz. så da er jeg stuck på 450fsb...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

hvorfor hvorfor hvorfor hvorfor kjøpe nvidia-hovedkort????

gjør deg selv en tjeneste og kjør intel, da får du ihvertfall et stabilt hovedkort. gode alternativer er p35 og x38.

og skal du ikke klokke, kan du like gjerne kjøpe det billigste hovedkortet på markedet. det er overklokkingsegenskapene man betaler for. hovedkort over 900kr er totalt bortkastet hvis man ikke skal overklokke

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...