Gå til innhold

Blekkpatroner lever i 6 måneder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å ikke kjøpe blekkskriver. Kjøp heller en fargelaser. Den er nok noe dyrere i innkjøp, men du slipper problemer med at blekket tørker ut. Dersom du ikke bruker den mye, vil en fargelaser holde i mange år. Har selv en gammel svart/hvitt HP laser, som har gått mer enn 10 år på originalpatrona. Kjøpte en fargelaser for halvannet år siden, og den skriver ut når den blir bedt om det. Dette i motsetning til en blekkskriver jeg fikk med på kjøpet fra Dell noen år før. Den ble kassert med fulle (og tørre) patroner.

Lenke til kommentar

Akkurat, eg skriver liksom ikkje meir enn ein side eller to i månaden. Har ein HP blekkskriver. Det finnes ingen måte å behandle blekkpatroner på så dei held over lengre tid? Kan dei f.eks renses og brukas igjen?

Eg kjøpte blekk då eg hadde lyst til å printe fotografier, korleis er laser på sånt?

Lenke til kommentar

når patronene er uttørket ( som er den rette beskrivelsen) kommer det heller ikke ut noe blek . da er det naturlig at det kommer ut blanke ark ut av skriveren.

når dysene er delvis tette kommer det noe ut men resultatet blir dårlig. dysene kan i de aller fleste tilfeller åpnes i gjen, med lit rensevæske direkte på utsiden av dysene + at man bruker skriverens rense system

pr i dag er blekk til bilder på fotopapir bedre en laser.

elles så har man fotobutikken eller spesielle skrivere der men kun kan skrive ut bilder

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Akkurat, eg skriver liksom ikkje meir enn ein side eller to i månaden. Har ein HP blekkskriver. Det finnes ingen måte å behandle blekkpatroner på så dei held over lengre tid? Kan dei f.eks renses og brukas igjen?

Eg kjøpte blekk då eg hadde lyst til å printe fotografier, korleis er laser på sånt?

HP ja.

Har akkurat samme problem med en PCS2350.

Litt pussig (og frustrerende) at det kun er fargepatronen som har dette problemet med at den tørker ut.

Og det skjer nesten umiddelbart.

Den svarte patronen fungerer utmerket, selv om det kan gå uker/måneder mellom to utskrifter.

Dette må være ett kvalitetsproblem med gitte patroner, og muligens spesielt visse HP blekk-skrivere?.

Har bl.a. en snart 10 år gammel Canon BJ-6000 som aldri har noe problem som dette.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

min bjc 6200 hadde tette dyser en gang ( alt ble blått ). da var det bare å bruke litt jif universal på dysene, tolett papir og den innebygde dyp rensingen og alt ordnet seg.

det kan nevnes at den skriveren skal ha en slags måte å lukke skrive hodene på før skriveren slår seg av

siDDIs : bruker hp-en din separate patroner eller er det bare 2 stk ( en med 3 farger i)?

det kan være at det er en sammen hang her

Lenke til kommentar

da må du kjøre det innebygde rensesystemet flere ganger ( regner med at det også finnes på din skriver ).

kanskje så mage som 3-4 ganger.

hvordan rensesystemet er hos hp sine skrivere har jeg ikke peiling på men du burde finne noe blant inst ilingen av skriveren eller i manualen

edit : jeg spayet non dråper jif unversal direkte på dysene og brukte tolettpapiret som trekkpapirv da jeg gjorde det

dysene er noen nesten microskopiske glinsende felter på skriverhodet ( den siden som vender mot arket ) når det står i skriveren

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...