Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Elektronikk feil Astra F

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er den heldige eier av en Opel Astra F, 92mod GLS med X17DT motoren.

Dessverre er denne opelen som andre opler, masse tull. Jeg har nå nettopp byttet dynamo, siden den forrige røyk. Dette er ikkje å anbefale, da vakuumpumpa selvsagt er plassert på dynamoen.

Problemet er at ladelyset lyser fremdeles. Siden turtelleren heller ikke virker, lurer jeg på. Kommer signalet til turtelleren fra dynamoen?

Siden bilen lader, men den lyser på at den ikke gjør det osv, er det ledningene fra dynamoen er så noe feil med?

Lyset lyste før dynamoen røyk, og turtelleren har bare satt i noen byks i ny og ned..

Viss noen har gode informasjon om motoren/astra f, som tegninger osv er jeg interessert!

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at ledningen til ladelampa er satt på rett plass?

Hvilke tegninger vil du ha da!

Kan skaffe sprengskisser til den!

Er det turbodiesel?

Skulle hatt informasjon om hva som går til hva i den 4-polige kontakten på dynamoen.

Det er Isuzu turbodiesel ja.

Ladespenningen

Tror turtelleren og vakumpumpa sitter på dynamoen ja. Hvis du kjører med slakk dynamoreim, så begynner ladelampa å lyse og turtellerne går mot null.

Har du målt ladespenninga over batteriet? Bør ligge på ca 14 volt.

Ligger på 13,7V på tomgang :-)

Bikker 14V ved litt turtallsøkning

Her sitter alt på dynamoen ink turteller.. Har du sjekka kontaktene bak?? de sitter riktig og de har ikke irra i filler osv? Bare kos og bytte dynamo på de der :whistle:

Mekker'n, skifta den på 1,5 time ved at det stod vakuumpumpe på den andre dynamoen slik at jeg slapp og flytte den over ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...