Gå til innhold

Diverse spørsmål til førstegangstjenesten

DeNile

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn i Hærens 2. bataljon nå i august om alt går etter planen. Slik jeg har forstått det så er det en ganske "tung" avdeling å være med i. Så er det noen som har noen forslag til trening fram til august? For øyeblikket bruker jeg den treningsplanen som militæret har lagt ut på sine egne sider men er usikker på om den er tilstrekkelig.

Videre lurer jeg på hvilket våpen jeg vil få bruke. Jeg har fått med meg at AG3en skal byttes ut til fordel for Heckler & Kochs HK416, men vil jeg få brukt den eller kommer jeg til å bruke AGen?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg er inne i 2. Bataljon nå, og kan bekrefte at det er en krevende tjeneste til tider. Regner med du har lest om opplegget i de andre trådene her på forumet, så jeg gidder ikke skrive noe om hva hverdagen går ut på.

Men når det gjelder trening, bør du nok trene en del me sekk i terreng, og langs terrengakser, i tillegg til utholdenhets- og styrketrening (noe jeg angrer veldig på at jeg ikke gjorde før jeg skulle inn).

Angående 416, så sier feltrykter at neste kontigent (altså, din kontigent) får våpenet. Jævla heldiggriser. :)

Tjenesten er fantastisk, så gled deg! :)

PS: Er flere her, inkludert meg, som ikke trente noe spesielt før de dro inn, og likevel klarer seg fint. Men er kun positivt for deg selv om du trener før du drar inn.. :)

Endret av Rippo
Lenke til kommentar
Generalinspektøren i Hæren ;)

Jeg var tilstede på et møte der GIHV sa at HVs Innsatsstyrker skulle få dem i juni 2008 også, men hverken GIH eller GIHV kan trylle, og så lenge FLO ikke får våpna levert fra H&K, hjelper det lite hva de har lovet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...