Gå til innhold

Sikkerhet på TG - Stjeling ?


Anbefalte innlegg

Jeg ble ikke frastjålet noe i år. Jeg låste laptopen hver gang jeg gikk for å hente varmt vann, gikk på dass eller noe annet som tok bare noen minutter, og når jeg skulle noe som tok lengre tid, pakket jeg ned laptopen, musa og musematta og låste veska med en hengelås.

 

Han som satt ved siden av meg var ikke så heldig. Natt til torsdag (tror jeg det var) ble han frastjålet stolen sin (ja, det er sant!) og eska til skjermen. Stolen fant han fort igjen. Han kom også i kontakt med de som hadde funnet eska, men der var det noen som hadde ronket og cummet på eska, så han ville ikke hente den. :(

 

Jeg satt på HW-rekka i år. Der var det mye trivelige folk, og alltid noen i nærheten. Dessuten var det veldig liten trafikk forbi der. Du kan sitte der med oss neste år! :)

 

Og dette med at data-nerder er fredelige folk: ja, det stemmer for det meste, men når det er over 5000 tilstede, vil det alltid blande seg inn noen som stjeler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tredje gang jeg var på TG i år, og har aldri opplevd stjeling. Det er sikkert fordi jeg alltid har dratt med 5-6 andre kompiser og ingen av oss har lik døgnrytme... I år var vi en ca 20 stykker, og det satt alltid 4-5 stykker på plassen sin til en hver tid som passa på.

 

Så: dra med kompiser eller bli kjent med naboene, og ikke sov samtidig. Sørg for at det er folk våkne hele tia. Ett minutt er alt en tjuvradd trenger for å ta med deg laptopen eller musmatta di..

 

Hvis det ikke er noen som passer på, så gjør ihvertfall noe. Dekk til ting med tepper, legg musa i sekken og knyt igjen etc. Alt hjelper :)

 

Selvfølgelig, man tror aldri det skjer med en selv og sier "neida, har gått bra før" men det er utrolig kjipt hvis det skjer, selvom det bare er noe småtteri ;)

Lenke til kommentar

Har ikke vært på TG selv ennå men har store planer om å komme neste år, og tror jeg skal sitte på hw-rekka, og der tror jeg det er veldg fredfult når det gjelder stjeling,

Hvis noen ser noen folk med caps og sånna "gangster klær" så pass opp :D:D bare tulla...

Lenke til kommentar
Åssen kan jeg sikre meg plass i HW rekka?

Tror du må vente litt til du kan bestille biletter på partyticket.net så tenker jeg nok at Icemann som jeg tror var sjef for dette årets TG på hw rekka, eller som plaserte de som var med på hw rekka har starta en ny tråd om hw-rekka TG09. (tror hvertfall det var Icemann som var sjefen for det)

 

Er neppe mere fredelig der enn i resten av bygget, for de som kommer kun for å stjele gjør det jo uansett hvor folk måtte sitte.

Hehe jaja, men på en måte så føler jeg meg bare tryggere av å sitte med ekte data nerder (inkludert meg selv)

Endret av manidress
Lenke til kommentar

Hva gjør dere folket som buster folk i å stjele shit fra dere? For eksempel Hanky, hva gjorde naboen din som fant stolen sin? Og når han fant eska hans hos en annen, som faenmeg hadde sperma på den? Rapporterer folk slike ting når dere buster dem etter 5 minuters leting, eller kommer dere bare vennlig og spør om dere kan få gjenstanden deres tilbake? Personlig hadde jeg skapt et helvetes leven hvis jeg fant en jævel med for eksempel stolen min to rader bak meg.

 

Oh btw, den ene skoen min forsvant siste natta, når jeg lå og sov. La den vedsiden av feltsenga jeg sov i, fant den faen ikke igjen når jeg sto opp.

Lenke til kommentar
Hva gjør dere folket som buster folk i å stjele shit fra dere? For eksempel Hanky, hva gjorde naboen din som fant stolen sin? Og når han fant eska hans hos en annen, som faenmeg hadde sperma på den? Rapporterer folk slike ting når dere buster dem etter 5 minuters leting, eller kommer dere bare vennlig og spør om dere kan få gjenstanden deres tilbake? Personlig hadde jeg skapt et helvetes leven hvis jeg fant en jævel med for eksempel stolen min to rader bak meg.

 

Oh btw, den ene skoen min forsvant siste natta, når jeg lå og sov. La den vedsiden av feltsenga jeg sov i, fant den faen ikke igjen når jeg sto opp.

ja det tror jeg også, at folk ikke rapporter det når de buster andre tyver i å ha tatt eindelene deres(sikkert noen som rapporterer ifra til vakta)men, hadde det vært meg så hadde jeg blitt fly fuc.. forbanna og meldt i fra til vakta med en gang.

Lenke til kommentar

Han som satt ved sidne av meg lagde ikke noe bråk, for han fikk ikke tak i noen av tyvene. Stolen hadde han funnet ganske nær, og eska hadde en annen funnet.

 

Siden han "fant" begge tingene sine igjen, tror jeg ikke han gjorde noe mer. Selv hadde jeg sikkert sagt fra til vaktene.

 

Og var det en som ville sitte på HW-rekka neste år? Da er det bare å melde seg på i tråden som dukker opp her til høsten en gang. Du trenger ikke "sikre" deg plass, det er plass til alle som vil. Iceman var seater i år, kan hende det blir en annen neste år. Men som sagt, det kommer en tråd om det til høsten.

Lenke til kommentar

Jeg var på TG i år sammen med 5 kamerater. Vi ble ikke fra stålet noe, men vi tok våre forhåndsregler. Når vi gikk og la oss så pakket vi ned tastaturet, mus, musmatte, headset og slike løse deler. Vi hadde også kensington lår på laptoper, skjermer og eksterne harddisker. Itilegg spurte vi naboen våre pent om de giddet og se litt etter siden de ofte satt og gaimet når vi sov. Jeg hørte heller ikke om noe stjeling under årets TG. Jeg har vert på en del mindre lan-party og der har det faktisk foregått mye mer stjeling enn under TG. Så jeg ville ikke bekymret meg så mye over dette viss du skal dra på TG.

Endret av Dstrand
Lenke til kommentar
Han som satt ved siden av meg var ikke så heldig. Natt til torsdag (tror jeg det var) ble han frastjålet stolen sin (ja, det er sant!) og eska til skjermen. Stolen fant han fort igjen. Han kom også i kontakt med de som hadde funnet eska, men der var det noen som hadde ronket og cummet på eska, så han ville ikke hente den. :(

 

Ka i hælveta?

 

Hørtes ekstremt sykt ut. Hvem i faen er det som stikker å henter en eske og runker på den?

Syyyk kompis? Men han retunerte jo da ikke tingene.

Lenke til kommentar
asså, å runke på TG I det heletatt er sykt...

 

Hvem faen blir tent av 5000+- svette gutter som geeker wow å cs? ^^,

 

Melder meg skyldig her du :w00t:

neida :tease:

men er det så ille som dette? med stjeling osv?

en kamerat av meg har blitt frastjålet buksene sine der... bare gærninger?

Lenke til kommentar

Ok, sånn jeg har skjønt det, er dette noe du bør huske når du skal på TG.

 

Forhåndsregler på TheGathering

 

 

1) Ha alltid med deg en sekk/pose som du legger alle løse verdisaker i. (Headsett, musematte, ekstra harddisk ovs..)

 

2) Bli GOD venn med sidemann.. Er alltid nyttig å ha en som passer PC-en din når du ikke er til stede!

 

3) Når du skal sove, legg deg i ett av "varmeteltene" som står klare på utsiden. Der ser man mye tydeligere om noen skulle prøve å stjele noe!

 

4) Legg sekken/posen med verdisaker i bunnen av soveposen, så blir den garantert ikke stjelt.

 

5) Ta en plass i HW rekka. Mange trivelige folk, som gjerne passer tingene men du gjør ditt ærend.

 

6) HVIS du skulle blir frastjelt noe, meld fra til en av vaktene med en gang!

 

 

Hvis man tar disse reglene på alvor, skal man føle seg ganske trygg under TheGathering!

 

NothinDoin :)

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar
asså, å runke på TG I det heletatt er sykt...

 

Hvem faen blir tent av 5000+- svette gutter som geeker wow å cs? ^^,

Tror ikke det er noen som tenner på guttene, heller det at de har problemer med å holde seg i 5 dager...

 

Jeg ble ikke frastjålet noe på tg, lot alt bare ligge å slenge. Tok somregel med meg mobil snus og røyk da, eneste som ble borte var et liggerunderlag, men det fant jeg igjen på gulvet

5 meter borti rekka så var sikkert bare noen som hadde sparket i det eller noe, var ganske rotete der vi statt. Var someregel alltid noen kompiser som satt der vi var tho, kun den ene dagen alle sov samtidig tror jeg, var vel en rundt 10 stykker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er ikke om TG; men et annet LAN. Kanskje et lite svar på hva som kan bli stjålet.

 

-Jeg og en venn hadde begge våre mobiler ved siden av hverandre. Jeg hadde en gammel Sony Ericsson T630. Og min venn hadde den der veldig tynne Sony Ericsson-en. Vi skulle legge oss, og glemte at mobilene lå igjen. Så neste dag da vi gikk opp, var min venn sin mobil borte, og ikke min. Tyven hadde tatt den dyreste og nyeste :)

Lenke til kommentar

jeg var på TG08 og jeg hadde ingen problemer med tyver. vi var også over 30 stk da men jeg tror ikke det hadde så mye å si siden de fleste av oss har samme døgnrytme^^. jeg var litt paranoid første og andre natten men etter det fant jeg ut at det ikke egentlig har så mye å si. som sagt har 99% av folka hederlige hensikter, men det siste % er ikke så mye å bry seg om siden de bruker heller tiden sin på å spy ut techno musikk fra høytalere som overdøver de fleste mødre.

ingenting ble stjålet fra meg, bortsett fra en sovepose-pose. det som er mer sannsynglig er at du eller en annen forveksler noe, feks en sovepose (noe som hendte med meg). det som er mest sannsynlig at blir stjålet er egentlig madrasser, soveposer eller stoler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...