Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sikkerhet på TG - Stjeling ?

Anbefalte innlegg

HeisanN!

Planlegger å dra på The Gathering neste år, men er skeptisk til dette med stjeling.

Er det sånn av man må ta med seg musa, headsettet og musematta hver gang man skal legge seg.?

Leste litt på gathering.org om det, men der stod det bare at man skal ta med seg mobilene, bankkort, kamera ol.

Blir vel litt stress å sette 1000 strips fra kablene til bordet for at ingen skal stjele når man ikke er der.

Når man stikker en tur ut får å få litt frist luft, eller skal sove, hva skal man ta med seg, og hva er sikkert å legge igjen?

NothinDoin :)

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjerna ikke mus eller noe slikt ved pc-en, det fikk stå i fred. Men det derimot ble frastjælt en gang var mobilen.

La meg på baksiden av scena, der folk kan gå forbi. La mobilen i skoa, og skoene rett ved hodet så jeg skulle høre alarmen, pengboka la jeg neddi soveposen ved føttene.

Våknet og skoene var borte, skjønte jo hva som hadde skjedd. Gikk rundt og leta litt, fant skoene litt bortenfor og mobilen var gone. Anmeldte på stedet, men det førte ingen vei. Men fikk ny mobil på forsikring, som var ny og bedre, så endte bra for min del.

Lesson: Ta med deg verditing som mobil og pengbok og legg dem nederst i soveposen, og sov på i sovetelt hvor mistenkelig oppførsel lett vises.

Laptop'er og eksterne harddisker derimot, det er nok en annen sak.

Lenke til kommentar

Tja... i fjor ble en kamerat av meg frastjålet en musematte, i år ble en annen kamerat av meg frastjålet en ekstern harddisk. Var også en som kikka mistenkelig mye på en laptop til en kamerat av meg i år, men vi jagde han bort.

Vi var en gjeng på oppimot 20(?) stykker i år som satt samlet. Problemet er at nesten alle sov til samme tid av døgnet.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Ble stjålet en laptop på tg i år, og da stanset secutity alle som skulle ut av bygget og ransaket.

Selv så ble jeg ikke frastjålet noe. Det beste er vel å sette seg sammen med noen du kjenner og samtidig bli litt kjent med dem rundt deg. Satt på HW rekka i år, og der bør det vel gå rolig for seg :)

Fikk ikke intrykk av at det var mye stjeling der. Men som alltid er det noen utrolig tøffe gutter som har noe problemer og skal ødelegge for de som sover..

Lenke til kommentar
Ble stjålet en laptop på tg i år, og da stanset secutity alle som skulle ut av bygget og ransaket.

Selv så ble jeg ikke frastjålet noe. Det beste er vel å sette seg sammen med noen du kjenner og samtidig bli litt kjent med dem rundt deg. Satt på HW rekka i år, og der bør det vel gå rolig for seg :)

Fikk ikke intrykk av at det var mye stjeling der. Men som alltid er det noen utrolig tøffe gutter som har noe problemer og skal ødelegge for de som sover..

Haha stemmer det, skulle hjem så spurte han om jeg hadde en laptop i baggen ^^

OT: Mitt første TG og alt fikk ligge i fred, brusbrett som lå oppå pcn, mus, tastatur, godteri osv

Endret av WD40
Lenke til kommentar

flott tråd :D

jeg har ikke vert på TG selv enda men tenker meg dit nesteår.. men har alldri hatt noen problemer med stjelign på noen andre lan eller dataparty's tiligere untatt engang for noen år siden da det blei arangert lan på den lokale ungdomskolen da jeg fikk frastjålet en strøm kabel... men heldig vis tok jeg bare en kjapp tur innom data labben på skolen og lånte en kabel der... ja jeg leverte den faktisk tilbake når ferien var over og jeg hadde fått kjøpt meg en ny kabel :p men min erfaring med lan partys er att folk har det de trenger og er hyggelige mot hverandre og somregel ikke stjeler av hverandre da defleste ikke vil ødelegge oplevelsen for andre :)

Lenke til kommentar

For hver person som er naive og sier "meg skjer det aldri noe med" er det 10 stk som har mista musmatter, mus eller andre løse ting på TG.

Dere må huske at det er noen som er der for å stjele fra "fredelige snille datanerder", ikke spille WoW.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Pakk ned og eventuelt sett hengelås på sekken om du skal sove ei stund utan at det sit andre ved plassen din. 99% har hederlige hensikter, men dei få som kjem kun for å lage faen og stjele kan fort snappe opp diverse frå ganske mange i løpet av nokre døgn. Prøv å ha med deg minst mogeleg av verdisaker, lommeboka bør du alltid ha på deg, helst på ein måte så du merker det om den blir forøkt stjålen.

Eit kjapt sitat:

"- She actually believes that the earth is full of people, who deep down, are filled with kindness and caring."

"- Well, that's absurd, people are bastard-coated bastards with bastard filling"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...