Blirr Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei. Jeg har en kamerat som har ødelagt nettverksporten på den bærbare pcen, og da det var veldig dyrt å få dette reparert fant vi ut at det var sikkert greit og kjøpe en ny nettverksadapter. Spørsmålet er da om han skal kjøpe en usb adapter eller et kort til PCMCIA porten sin?? Kortet må også støtte 802.1x godkjenningen til UIO, er denne underlagt av IEEE 802.3 standarden?? På forhånd takk. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Om han ikke bruker PCMCIA porten til noe annet nyttig, er det jo kjekt å slippe en ekstra 'klump' på utsiden av maskinen. Ellers skiller det ikke stort på de tekniske fordeler/ulemper mtp. at det kun er et nettverkskort. Lenke til kommentar
Blirr Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Ok, takk skal du ha. Men det jeg også var litt usikker på var denne 802.1x godkjenningen, har hørt at ikke alle kort støtter den. Kikka litt på komplett og ser at det er en del standarder, som IEE 802.3 etc. Er den en standard som kortet må oppfylla for at det skal funke må 802.1x godkjenningen?? Mulig det er et litt teit spørsmål, men det er ganske essensielt i forhold til pålogging til UIO. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Vil tro de fleste kort støtter det i dag. Her feks, er et kort som gjør det. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 For å svare på det med PCMCIA vs USB så har jeg erfaring med at usb-kortene gir litt dårligere ytelse/rekkevidde. Lenke til kommentar
Blirr Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Takk skal dere ha. Blir nok et PCMCIA kort på han da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå