Gå til innhold

Egner brennere seg dårlig til cd-rom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brennere SKAL være bra til lesing av CD'er også. Det kan jo hende det har havnet noe dritt på linsa under produksjonen eller at det er noe feil med den brenneren din.

Selv har jeg en 8mnd gammel LiteOn 40x brenner som er "overklokket"/flashet opp til 48x brenning. Den leser CD'er som jeg har slitt i lange tider med å få lest andre plasser. Jeg har noen plater som er så oppripete at omentrent ingenting annet enn LiteOn-brenneren klarer å tolke CD'ene.

Tidligere hadde jeg en Toshiba 12x DVD-rom som var "overlegen" på oppripete CD'er... helt til jeg fikk LiteOn-brenneren.

[Edit] Må bare legge til at jeg har hatt en 2x Plextor brenner, en 4x plextor brenner, en 12x plextor brenner, og ingen av disse leste plater like bra som Toshiba DVD-rom'en, men både 2x og 12x plextoren leste bedre enn en 32x Asus CD-rom jeg hadde.

Lenke til kommentar

noen bra andre ikke, du betaler for det du får og har du en brenner til 500 så har firmaet lagt vekt på brenning ikke lesing, har ingene problemer med aopen men kjøp en dvdspiller da, bråker ikke så mye

eventuelt kjør inn clonecd og rip filen til hd så slipper du å stappe i cdn senere

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti ganske dyre CDBrennere (Plextor) som av og til "fusker" ved lesing av CD'er. Får fram melding om at CD'en er ripete/skitten e.l. og må sette den inn i den andre CDROM'en (hvor den funker helt fint).

Har også vært borti en CDBrenner som ikke klarte å lese CD'er i det hele tatt. Kun brenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...