jorgis Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 Ooh. Neal Morse har forresten noen ganske digge konseptalbum. "One" og "Sola Scriptura" burde IMHO kunne fått en plass på topp 20, i det minste. Liker du Spock's Beard, er det vel verdt å høre gjennom. Lenke til kommentar
Strat90 Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 Enig om Master of Puppets. Det er kanskje ikke ett like "meant to be" konsept album, men jeg anser det virkelig som ett bra konsept album Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 Ooh. Neal Morse har forresten noen ganske digge konseptalbum. "One" og "Sola Scriptura" burde IMHO kunne fått en plass på topp 20, i det minste. Liker du Spock's Beard, er det vel verdt å høre gjennom. Neal Morse, ja! Sykt dyktig fyr! Er ikke så glad i Dream Theatre at det gjør noe, men utenom det var det en flott liste. Savner dog The Human Equation, men to Ayreon-album hadde muligens blitt litt "over the top". THEATER THEATER THEATER THEATER THEATER THEATER THEATER! Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg savner Prince Paul - A Prince Among Thieves CunninLynguists - A Piece of Strange (^^Ingen som vet noenting om Hip Hop i redaksjonen deres?) Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads Pink Floyd - The Dark Side of the Moon Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Nais Sa det til meg selv før jeg leste, The Wall må jo være der oppe Endret 30. mars 2008 av Mr. Fiskum Lenke til kommentar
Alhe Skrevet 30. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2008 Interessant lesning, fortsett sånn (: Slike lister kan aldri tilfredsstille alle, selv savner jeg allerede nevnte album som Tommy og Dark Side Of The Moon som det oldschool rockhue jeg er, men synes kåringen var bra! Har noen album å sjekke ut nå.. Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Mastodon - Leviathan Mitt favoritt konsept album. Basert på en fantastisk historie og en fantastisk cd. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Synes egentlig Amused to Death av Roger Waters solo er et bedre konseptalbum enn The Wall. Animals er også bedre enn The Wall. Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Savner Thick as a Brick med Jethro Tull på denne listen. I mine ører er det kanskje det beste albumet som er utgitt. Ellers var listen ganske god selv om jeg var uenig med topplaseringene. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 1. april 2008 Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Er enig i mye som er sagt her. Er ikke så glad i Dream Theater sin musikk generelt, The Dark Side Of The Moon i stedet for The Wall, The Human Equations i stedet for The Electric Castle. Er godt fornøyd med Ulver på listen. Endret 1. april 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 29. april 2008 Rapporter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Sterke personlige meninger må bukke under for objektivitet når The Wall settes som et viktigere konseptalbum enn Dark Side of the Moon. Ingen av dem er blant mine favorittalbum, men Dark Side er et større verk enn The Wall som på mange måter var et etterslepende soloverk av Roger Waters utgitt gjennom et døende band. Endret 29. april 2008 av atomtissetasen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg