mads89 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 kjørelyset på venstre side fungerer ikke. har skifta pære men lyser forsatt ikke. hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 ... og at alle kabler til pæra er ok? Ingen brudd, dårlige kontakter osv? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 1. Sjekk sikring 2. Sjekk pære 3. Se etter om det er urenheter på tilkoblinga mellom sokkel og pæra 4. Se etter evt. skader på ledning, sokkel osv 5. Ta ett multimeter og mål om det kommer spenning frem til pæra. Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 1. Sjekk sikring2. Sjekk pære 3. Se etter om det er urenheter på tilkoblinga mellom sokkel og pæra 4. Se etter evt. skader på ledning, sokkel osv 5. Ta ett multimeter og mål om det kommer spenning frem til pæra. nå sjekka jeg sikringa, den var grei. pæra er heilt ny. kunne ikke se noe tegn til skade på ledninga Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Kommer det spenning frem til pæra? Evt. hvor mye? Så måler du andre sida slik at du kan sammenligne ;-) Ledningen kan være skadet, uten at det er synlige skader utenpå :-) Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Kommer det spenning frem til pæra? Evt. hvor mye? Så måler du andre sida slik at du kan sammenligne ;-) Ledningen kan være skadet, uten at det er synlige skader utenpå :-) jeg fant ut at det var jordinga:).. lodda bare på en ledning fra pæra til der jordingsledningen sitter, funka som bare det:) men nå gikk fjærnlyset på høyre side!! Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Viss det bare var fjernlyset så røyk nå, så er det ikke jordinga Sjekk pæra, evt sikring. Du kan prøve å flytte om pærene fra venstre til høyre og teste om det virker da. Viss ikke er det fram med multimeteret igjen, og se om det kommer spenning fram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå