Gå til innhold

Hvilket tastatur og mus bør jeg velge ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :)

Skal kjøpe meg nytt tastatur og mus i dag, og lurer derfor på hva som kan være aktuelt. Det skal brukes til spilling, så har sett litt på G5 (2007 Ed.) men er fortsatt usikker. Det skal bestilles via nettet :) prisen bør ikke gå over 1400.

Takker for svar, og håper at noen svarer i løpet av dagen.

 

heisann du.

 

jeg er veldig fornøyd med microsoft sine tastatur og mus.

 

http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auk...tID=#StortBilde

 

og på netthandelen.no bestemmer du prisen:) lykke til!

Endret av mads89
Lenke til kommentar

Mist Oghma er et veldig behagelig tastatur. med ledning. flatt som på bærbar, taster lager lite lyd.

tar liten plass. fantastisk tastatur, og til prisen 295 er det et godt kjøp.

angående mus er jeg veldig fornøyd med den gamle sliteren min, en mx1000 fra logitech. den er mange mange år gamme, fungerer perfekt ennå. med ca 2ukers batteritid.. ikke værst

Lenke til kommentar

Razer Diamondback eller Razer Lachesis, mest sansynlig noe av beste man finner på markedet av spillmus, Diamondback om du ikke vil bruke så mye penger, og Lachesis

om du vil gå all out. Lachesis har programerbare profiler, helt utmerket design

og on the fly DPI forandring.

Jeg oppgraderte nettop fra min mange år gamle Diamondback til Lachesis.

 

Razer er også veldig holdbare, du kommer ikke til å bytte ut en razer mus med det første.

 

 

Når det kommer til tastatur så prøver jeg bare å kjøpe et som ikke har så mye uselesse

knapper, som internett, mail, lyd opp og ned, play, pause og andre teite media knapper.

Mest fordi det tar opp for mye plass, og det ser teit ut.

 

Om man virkelig vil kjøre på med et gamer tastatur så ville jeg valgt Razer sitt

Tarantula, profiler, macro er, byttbare knapper, lys på tastaturet osv.

 

Mest sansynlig så fungerer alt fra logitech som har litt pris på seg suverent også.

 

Lachesis: 470kr

Diamondback: 350kr

Razer Taratula nordic layout: 900kr

 

ta en kjapp kikk på http://www.razerzone.com eventuelt google for reviews.

 

Isåfall værd å sjekke ut :)

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Har mx510, mx518 og G5 v2007 og er veldig fornøyd med alle. Mye av forskjellen mellom razer sine mus og Logitech er formen. Personlig liker jeg ikke flate mus, men vil heller ha noe som ligger godt i hånden. G9 har en litt annen form enn de andre Logitechproduktne.

Beste tipset er å dra til en butikk og prøve hvordan de ligger i hånden osv.

Det samme gjelder med tastatur, de fleste kjedene har G11 og G15 i butikken.

Vet ikke om G11 finnes med norsk keyset, tror G15 gjør det (hvertfall svensk)

 

Min personlige anbefaling er G5 og G15 (alternativt G11 for en litt billigere penge)

Lenke til kommentar

MX518 og G5 har akkurat samme formen. MX'n har litt mer gummiaktig plastik på siden, mens G5 har mere ruglete. og noen av knappene er litt annerledes, men begge to er suverene gaming muser!

 

MX'n er optisk mens G5 har laser.

Det er egentlig ikke så stor forskjell på det, bortsett fra at optiske greier å lese av litt høyere hastigheter. du vil uansett ikke merke noe latency eller lesefeil når du bruker musene. begge to er veldig nøyaktig. Selv har jeg G5 2007 edition osm jeg er veldig gørnøyd med. jeg har aldri fått den til å hoppe, uansett hvor fort jeg beveger den.

Og så ser den jo veldig stilig ut også! spesielt når det er litt mørkt på rommet mitt, så går musa helt i ett med den svarte musematta mi, og jeg ser bare det blåe mønsteret på toppen og lyset på siden! ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...