Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lov om parabolantenne

UltraSuper

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Foreldrene mine har lyst å få inn noen utenlandske kanaler(bosniske) som kabelleverandøren vår

ikke har mulighet til å tilby. Dermed spurte vi borettslaget om vi kunne sette opp en parabolantenne på taket av blokka, slik at det ikke blir til sjenanse. Nei, dette ble blankt avvist. Jeg ble utrolig provosert på måten vi ble avvist på, når vi til og med ikke ville sette det på balkongen men taket.

Jeg har hørt at det finnes en lov som gir en av annen nasjonalitet rett til å få inn kanaler på sitt morsmål over parabol dersom kabelleverandøren ikke tilbyr det. Noen som vet hvilken lov dette er?

Takk på forhånd.;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved tilfeldig googling kom jeg over denne:

http://www.ldo.no/upload/uttalelser/06_1208.pdf

Der går det klart frem at man _ikke_ kan kreve parabol, selv om man er fremmedspråklig. Alle må rette seg etter de gjeldende husreglene, som man formodentlig gjør seg kjent med før man kjøper andel i borettslaget.

Denne saken er litt annerledes, her er det jo snakk om et borettslag som er regnet som verneverdig. :dontgetit:

Det står at det ikke strider mot diskimineringsloven, greit nok det.

Lenke til kommentar
Ved tilfeldig googling kom jeg over denne:

http://www.ldo.no/upload/uttalelser/06_1208.pdf

Der går det klart frem at man _ikke_ kan kreve parabol, selv om man er fremmedspråklig. Alle må rette seg etter de gjeldende husreglene, som man formodentlig gjør seg kjent med før man kjøper andel i borettslaget.

Denne saken er litt annerledes, her er det jo snakk om et borettslag som er regnet som verneverdig. :dontgetit:

Det står at det ikke strider mot diskimineringsloven, greit nok det.

Hovedargumentasjonen var vel at det var husreglene som gjaldt (hvor det var forbud mot parabol), ikke at det var verneverdig? Synes saken var ganske lik jeg. Ta en titt i husreglene deres. Kan jo hende det er en mulighet for å sette en antenne på verandaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...