Gå til innhold

Konstannt viftestøy på Lenovo docking stasjon

DKSL

Anbefalte innlegg

Har montert 2 x 24" Samsung 245B skjermen sammen. Disse går med hver sin DVI kabel inn i en Lenovo dockinstasjon med Lenovo T61p. For å få dette til måtte en installere et eget skjermkort i dockingen. ATI Radeon X1300.

Problemet er at vifta går konstant og støyer noe vanvittig.

Er det noen som vet om råd for å kunne justere viften, senke hastighet eller lignende. Tweak eller BIOS?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke alle x1300 har viftestyring, tror kanskje du burde valgt et kort uten vifte. Om det er mindre enn 2 uker siden du kjøpte det så kan du jo levere det tilbake på angrerett, og velge et uten vifte.

Selve kortet støyer ikke så forferdelig, men det er vifta som er på selve dockingstasjonen "som går så det suser" bokstavelig talt. Det er kun når jeg bruker det ekstra skjermkortet som jeg puttet inn at vifta til dockingen går konstant.

når jeg bruker den originale DVI og VGA-kontakten som er fast på dockingen så er det normale tilstander. Nå puttet jeg inn en binders i vifta og da ble det straks bedre, men ingen optimal løsning og ikke tør jeg forlate anlegget om natten uten å slå av....

Er ikke helt fornøyd, men håper noen har en ide eller løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...