saivert Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Jeg hadde Zepto Znote 6515WD (15,4 tommer) som har et lignende design som denne, men har høyttalerne ovenfor tastaturet og ikke på skjermbezelet. Den var speccet som en gamer laptop og var mye for pengene (ga rundt 12000 kroner for den i 2005). Denne får du i en oppgradert utgave kalt 6615WD som da har Santa Rosa platformen fra Intel. Ser her at Zepto igjen kan tilby mye for pengene men designet har dessverre noen svakheter som høyttalerplasseringen som rett og slett er uaksepabelt. Vanligvis er en laptop designet rundt skjermen og ikke motsatt som her er tilfellet. Her virker det som de har valgt LCD panel etterpå og så at det var litt plass til overs som passet perfekt til et par høyttalere. Jeg hadde noen problemer med 6515WD og vil si at Zepto har mye igjen før de kan levere fungerende produkter. Det å sende kunder til en FTP for drivernedlasting er litt useriøst. Samt den samler støv mye mer enn andre laptoper. Jeg måtte sende min i retur og når jeg etter en lang stund endelig fikk telefon fra Zepto så sa tekniker at han egentlig ikke burde rense laptopen for støv, men valgte å gjøre det allikevel. Hva de forventer med en slik oppførsel vet ikke jeg. Kunden har alltid rett. Jeg henger meg kansje mye opp i dette, men slike ting er nok for meg til å se en annen vei. ASUS må gjerne koste litt mer, men de har design på rett plass. Endret 30. mars 2008 av saivert Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Godt mulig jeg ikke har lest godt nok etter, men hvor mye koster den egentlig? Og hvor kan jeg få tak i den?=D her kan være ett godt sted å begynne... Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 er det ikke størrelsen som gjør at den blir så varm? skal ha nyy lappert og valg står mellom denne og IBM T61 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) går man inn på ventle sin link velger den power utgaven, ser det ut til at denn kommer med 45nm prosess, de må da hjelpe mye på eventuelle varmeproblemer. så er vel kanskje også gpu på en litt mindre prosess? Endret 30. mars 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 GPU'en er den samme som det har vært helt siden starten, nemlig 8600M GT som såvidt jeg husker produseres på 65nm. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 GPU'en er den samme som det har vært helt siden starten, nemlig 8600M GT som såvidt jeg husker produseres på 65nm. ja, men nvidia og 65nm på gpu er vel ganske nytt (1/2 år). så disse modellene som hadde varmeproblemer før var vel på 90nm eller anna Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 hmm ser ikke ut som em leveres med t7500 lengere (høyere og du må has vista) Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Godt mulig jeg ikke har lest godt nok etter, men hvor mye koster den egentlig? Og hvor kan jeg få tak i den?=D her kan være ett godt sted å begynne... Ikke dumt! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 GPU'en er den samme som det har vært helt siden starten, nemlig 8600M GT som såvidt jeg husker produseres på 65nm. ja, men nvidia og 65nm på gpu er vel ganske nytt (1/2 år). så disse modellene som hadde varmeproblemer før var vel på 90nm eller anna Rettelse: 8600M GT ble, og blir fortsatt, produsert på 80nm. Så det er ingen grunn til å tro at skjermkortet i dagens 6224 skal utvikle mindre varme enn en 6 måneder gammel maskin. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Har hatt ekstremt dårlig support fra Zepto har en 6214w hjemme som er defekt. Fått garanti support før da jeg hadde problemer med denne. Tok 3mnd fra jeg sendte den inn. Til jeg fikk den tilbake, tok også 2mnd vente tid på svaret på epost. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Det er ikke mer varmeutvikling på 6224W enn hva det er på de fleste andre laptoper med 8600GT skjermkortet. Lenke til kommentar
FmStorm Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Vil bare si: STYR UNNA ZEPTO. Makan til elendig service skal man lete LENGE ETTER. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Rettelse: 8600M GT ble, og blir fortsatt, produsert på 80nm. Så det er ingen grunn til å tro at skjermkortet i dagens 6224 skal utvikle mindre varme enn en 6 måneder gammel maskin. må da være noe? siste halv året er cpu krympa fra 65 til 45nm, og gpu fra 80 til 65nm, må det da være noe fortjeneste på varmefronten Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 8600M GT blir fortsatt produsert på 80nm, den har altså ikke blitt krympet til 65nm. nVidias 65nm-brikker for bærbare får modellnummer i 9000-serien. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 8600M GT blir fortsatt produsert på 80nm, den har altså ikke blitt krympet til 65nm. nVidias 65nm-brikker for bærbare får modellnummer i 9000-serien. ok, kjekt og vite vet du når vi ser 9000 serien? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Begynner å gå litt off topic her nå, men 9500M GS er lansert og finnes bla. I Asus G1sn. Lurer på om den ikke skulle komme i salg i mai. Ytelsen er dårligere enn 8600M GT, men strømforbruk og varmeutvikling har (forhåpentligvis?) gått ned. Kraftigere varianter kommer vel utover sommeren... Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 hmm ser ikke ut som em leveres med t7500 lengere (høyere og du må has vista) Er ikke dette bare tull? Hvorfor skulle de nye CPUene kreve vista? Noen som vet mer om dette enn meg Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Zepto opererer med fornuftige priser, og denne maskinen blir i dag solgt fra 6700 kroner. Den testede utgaven koster i dag 10 500 kroner, inkludert Vista Home Premium. Mulig det står i artikkelen og at jeg har oversett det, men hva er forskjellen på den testede utgaven til 10500kr og utgaven som selges fra 6700kr? Det må da være mer enn bare Windows? Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg kan vel nevne at jeg sitter på 6214W, som da er forgjengeren. Og jeg, som en god del andre, har slitt mye med overoppheting. Det skal sies at pc-en fungerte greit en stund, men etter det så har det vært mye fram og tilbake. Jeg skulle likt å sett hw.no fikk testet 6224W over et kvartal f.eks. for å se om den fungerer like bra hele tiden. 6224W virker veldig spennende, men hvor stabil vil den være i bruk gjenstår jo å se. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg kan vel nevne at jeg sitter på 6214W, som da er forgjengeren. Og jeg, som en god del andre, har slitt mye med overoppheting. Det skal sies at pc-en fungerte greit en stund, men etter det så har det vært mye fram og tilbake. Jeg skulle likt å sett hw.no fikk testet 6224W over et kvartal f.eks. for å se om den fungerer like bra hele tiden. 6224W virker veldig spennende, men hvor stabil vil den være i bruk gjenstår jo å se. En av grunnene til at den kan være overopphetet er støv i viften, blåser man i vifteuttaket en gang i måneden slipper man som regel problemer med overoppheting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå