Gå til innhold

Nvidia krasjer mest


Anbefalte innlegg

Vista har aldri vært noen katastrofe, katastrofen sitter vanligvis bak tastaturet og klør seg i huet (dvs folk som så vidt vet hvordan de bruker en PC).

 

Jeg har kun fått BSOD ved for mye overklokking og ved bruk av beta drivere, men dette har jeg vært klar over selv. Så lenge jeg kjører maskina stabilt, kommer det aldri BSOD.

 

Jaja, vista har ingen problemer, det er alltid brukeren sin feil... Jeg regner med det faktumet at endel ahr hatt mere problemer med Vista enn XP er bare at de blir magisk dummere når de bruker Vista da? Og det finnes andre problemer en BSOD.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blir magisk dummere når de bruker Vista da

 

Nesten ), tror faktisk mange har bestemt seg for at Vista er dårlig. Når det dukker opp en liten feil banner de Vista opp og ned, sett det flere ganger hos venner etc - hver gang har det vært brukerfeil :) . Men at Vista haddet problemer med kompatible drivere i starten er det jo ikke tvil om.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Vista i ca en mnd nå med 8800gtx SLI på min Dell XPS m1730.

Jeg har hatt en blåskjerm toalt.

Krasj har jeg nesten hver dag når jeg spiller COD4.. Pc stopper rett og slett bare opp og ctrl+alt+del eller ctrl+shift+esc funker ikke... PISS oh btw, dette er andre gang jeg installerer Vista siden jeg fikk pc. Vista med SLI er et slit...

Lenke til kommentar
blir magisk dummere når de bruker Vista da

 

Nesten ), tror faktisk mange har bestemt seg for at Vista er dårlig. Når det dukker opp en liten feil banner de Vista opp og ned, sett det flere ganger hos venner etc - hver gang har det vært brukerfeil :) . Men at Vista haddet problemer med kompatible drivere i starten er det jo ikke tvil om.

 

Det virker som det er endel som har bestemt se for at all kritikk mot Vista er tull også. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg må krangle med folk om veldokumenterete vista-problemer faktisk eksiterer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kom med eksempler da, hvor OS er hoved problemet.

Siden dette handler om Nvidia, kan jo noen relevante eksempler kanskje være problemer man må påregne i Windows Vista sammen med Nvidia.

Dette er listen over problemer som i følge Nvidia er grunnet Vista

ForceWare Graphics Drivers, Release 169 Version 169.25

Operating System Issues:

 

•World of Warcraft – there is a 60% drop in performance when running the game in 

windowed mode with SLI or multi‐GPU mode enabled. [289427]

This is due to a limitation of the Windows Vista operating system and affects all multi‐GPU 

systems. NVIDIA is investigating a workaround for this performance problem.

 

•GeForce 8800 GTS 320MB: The driver reports incorrect video memory (256 MB) in 

the Windows Vista Display Properties panel. [290811]

However, the NVIDIA Control Panel properly reports the dedicated video memory as 320 

MB.

 

•GeForce 8800 GTX, GeForce 7900 GTX: Company of Heroes crashes when trying to 

load the Cherbourg level.[284273] 

This is an issue with the operating system. A QFE (software patch) from Microsoft is being

 

worked on to fix this issue.

 

•GeForce 7300 GT: Windows Vista desktop gadgets are blank (only outline visible) 

after changing the primary display while playing an HD DVD or Blu‐ray 

disc.[303482]

This is an issue with the operating system.

 

•GeForce 6200: Foxbear–there is corruption on the Dualview secondary 

display.[302709]

This is an issue with the operating system.

 

•[sLI], GeForce 8800 GTX: While installing the graphics driver, the message 

ʺIncompatible display adapter has been disabledʺ appears and the display turns 

blank. [318173]

This is an issue with the operating system. 

 

•When S‐video and DVI displays are set up in Clone mode and rotated 90 degrees, 

the screen turns black.[304267, 283546] 

This is an issue with the operating system. 

 

•GeForce 8800 GTX: DreamScene–running the application results in a “Display 

driver has stopped responding” error message. [295017] 

This is an issue with the OS.

 

•GeForce 8300 GS: With Aero‐glass enabled, the screen flickers after rotating the 

display 90 degrees with S‐Video as the primary display. [317347]

This is an issue with the OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...