Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TELE2: Gjenåpning av aksess, 250kr; forklart


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990
*e-post fjernet av administrator*

 

I Deres prisliste står det "Gjenåpning av aksess: 250kr".

Jeg ville få en forklaring på hva dette betyr. Betyr det at man kan avbryte

abonnementet sitt, også åpne opp linjen igjen senere uten å betale

etableringsavgiften igjen, bare gebyret på 250kr for gjenåpning?

F. eks. hvis man etablerer og bruker ADSL i 4 måneder og etter det

bruker man ikke ADSL i 2 måneder. Kan man da begynne å bruke ADSL igjen og betale bare 250kr for å gjenåpne linjen? Det er mange som lurer på dette og jeg har ikke funnet et svar noe annet sted.

Takk.

 

Kjære kunde

 

Du har tolket dette helt korrekt.

 

 

 

Med vennlig hilsen

Kenneth Sund

Tele2 Internett Support

02000

[email protected]

08:00-23:00

 

All videre korrespondanse med support må

sendes til [email protected] , med all historikk vedlagt

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Og du vet det fordi... du jobber i TELE2?

Fordi... hvis du slutter å betale for ADSLen... Da kommer de til å kreve nytt etableringsbegyr når du skal ha tilbake linjen. Hvor blir det av dette gjenåpningsgebyret da, ifølge din mening? Hvis du bryter regelverket dems, da tror jeg ikke du kan bare betale de 250kr også er alt greit igjen... Eks. Du bruker PCen din som en server, og ISPen tillater ikke dette. Du blir tatt, og linjen din blir stengt. Nå, vil du ha meg tro at man betaler da bare 250kr, også slår de på linjen igjen?

Ja, det høres veldig rimelig ut...

Lenke til kommentar

Fordi... hvis du slutter å betale for ADSLen... Da kommer de til å kreve nytt etableringsbegyr når du skal ha tilbake linjen. Hvor blir det av dette gjenåpningsgebyret da, ifølge din mening?

 

Hos alle andre er dette et gebyr som du må betale åpne linja igjen hvis du er så treg med og punge ut at de stenger tilgangen til du har betalt.

Avtalen løper vel til den sies opp av en av partene og så lenge linja ikke sies opp så får du ikke noe nytt etableringsgebyr.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jaha...

Men jeg har ikke sett noe sånt gjenåpningsgebyr hos noen andre bredbåndleverandører...

Litt rart at kundebehandleren hos TELE2 ville sagt at jeg tolket det helt korrekt... TELE2 har ikke bindingstid, dette er forskjellig fra de andre leverandørene, hvor man kan få bindingstid.

Så da er det ingen avtale å si opp, dermed... du kan ikke etableres på nytt igjen siden det er ingen avtale... Skjønner?

Hva en leverandørs betydning av gjenåpningsgebyr trenger ikke bety det samme hos en annen tror jeg... Spesielt når de handler ting på forskjellige måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...