Gjest medlem-23990 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 (endret) *e-post fjernet av administrator* I Deres prisliste står det "Gjenåpning av aksess: 250kr". Jeg ville få en forklaring på hva dette betyr. Betyr det at man kan avbryte abonnementet sitt, også åpne opp linjen igjen senere uten å betale etableringsavgiften igjen, bare gebyret på 250kr for gjenåpning? F. eks. hvis man etablerer og bruker ADSL i 4 måneder og etter det bruker man ikke ADSL i 2 måneder. Kan man da begynne å bruke ADSL igjen og betale bare 250kr for å gjenåpne linjen? Det er mange som lurer på dette og jeg har ikke funnet et svar noe annet sted. Takk. Kjære kunde Du har tolket dette helt korrekt. Med vennlig hilsen Kenneth Sund Tele2 Internett Support 02000 [email protected] 08:00-23:00 All videre korrespondanse med support må sendes til [email protected] , med all historikk vedlagt Endret 26. mars 2008 av medlem-23990 Lenke til kommentar
robinlar Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Da tror jeg den karen som svarte på mailen har rota litt, for gjenåpning av aksess er en avgift som blir lagt inn når du har fått linjen stengt pga abuse eller manglende betaling, og skal ha den åpnet igjen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Og du vet det fordi... du jobber i TELE2? Fordi... hvis du slutter å betale for ADSLen... Da kommer de til å kreve nytt etableringsbegyr når du skal ha tilbake linjen. Hvor blir det av dette gjenåpningsgebyret da, ifølge din mening? Hvis du bryter regelverket dems, da tror jeg ikke du kan bare betale de 250kr også er alt greit igjen... Eks. Du bruker PCen din som en server, og ISPen tillater ikke dette. Du blir tatt, og linjen din blir stengt. Nå, vil du ha meg tro at man betaler da bare 250kr, også slår de på linjen igjen? Ja, det høres veldig rimelig ut... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Fordi... hvis du slutter å betale for ADSLen... Da kommer de til å kreve nytt etableringsbegyr når du skal ha tilbake linjen. Hvor blir det av dette gjenåpningsgebyret da, ifølge din mening? Hos alle andre er dette et gebyr som du må betale åpne linja igjen hvis du er så treg med og punge ut at de stenger tilgangen til du har betalt. Avtalen løper vel til den sies opp av en av partene og så lenge linja ikke sies opp så får du ikke noe nytt etableringsgebyr. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jaha... Men jeg har ikke sett noe sånt gjenåpningsgebyr hos noen andre bredbåndleverandører... Litt rart at kundebehandleren hos TELE2 ville sagt at jeg tolket det helt korrekt... TELE2 har ikke bindingstid, dette er forskjellig fra de andre leverandørene, hvor man kan få bindingstid. Så da er det ingen avtale å si opp, dermed... du kan ikke etableres på nytt igjen siden det er ingen avtale... Skjønner? Hva en leverandørs betydning av gjenåpningsgebyr trenger ikke bety det samme hos en annen tror jeg... Spesielt når de handler ting på forskjellige måter. Lenke til kommentar
robinlar Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Tiscali har gjenåpningsgebyr også. De tar 800 kroner. Nextgentel tar 398 for dette. Tror nok de fleste ADSL leverandører har dette gebyret, og det har ikke noe med saken om du har bindingstid eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå