kjetilfa Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Heisann Vurderer å gå til anskaffelse av mobilt bredbånd fra Telenor eller Netcom, via usb-modem. Jeg skal bo i Oslo på Kjelsås så jeg regner med at begge leverandører tilbyr god dekning. Bredbånd er uaktuelt da jeg kun skal bo der i 6 mnd. Ser at Netcom er ørlite grann billigere enn Telenor sin løsning. Har testa ut Telenor, og det funker fint på min pc. Fungerer Netcom sin løsning på noelunde samme måte, eller er den mer kronglete? (Har egentlig litt aversjon mot Telenor, så jeg har mest lyst til å velge Netcom hvis deres løsning er grei) Lenke til kommentar
hwl Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 HeisannVurderer å gå til anskaffelse av mobilt bredbånd fra Telenor eller Netcom, via usb-modem. Jeg skal bo i Oslo på Kjelsås så jeg regner med at begge leverandører tilbyr god dekning. Bredbånd er uaktuelt da jeg kun skal bo der i 6 mnd. Ser at Netcom er ørlite grann billigere enn Telenor sin løsning. Har testa ut Telenor, og det funker fint på min pc. Fungerer Netcom sin løsning på noelunde samme måte, eller er den mer kronglete? (Har egentlig litt aversjon mot Telenor, så jeg har mest lyst til å velge Netcom hvis deres løsning er grei) Jeg har et slikt USB modem fra Netcom. Jeg hadde store problemer i begynnelsen, helt til jeg fant ut at modemet er inkompatibelt med Cyberlink PowerDVD som jeg hadde på min laptop. Etter at jeg fikk bort dette, fungerer det knall. Er ikke HSDPA dekning her jeg bor ennå, men fungerer raskt og stabilt med vanlig UMTS. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Du kan jo gå inn på www.netcom.no og www.telenor.no å sjekke dekningskartene også. Der ser du jo hvor bra dekning det er i ditt område, samt de områdene du kommer til å oppholde deg og benytte Mobilt Bredbånd i. Selv bruker jeg Telenor Mobilt Bredbånd og er veldig fornøyd med det, men det virker det jo som du allerede har testet fra før. Da er det vel bare å teste Netcom sitt mobile bredbånd og gå for den du likte best? Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå