Gå til innhold

Koble TV skjerm til PC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en s-video kabel og en scart overgang, samt ledninger slik at jeg skal få lyd. Jeg koblet alt sammen slik jeg hadde fått beskjed om, men problemet var at jeg for det første fikk en utvidet skjermer(en (en del på pc skjermen og en dele av skrivebode på tv skjermen), istedenfor at Pc skjermen ble klonet over til Tv skjermen. Det andre problemet var at det ble svart hvitt. Jeg skjønte ikke hvorfor dette skjedde så jeg gikk inn på skjerminnstillinger og prøvde og ordne problemet, uten hell. Jeg tenkte kanskje det var noe galt med koblingen siden jeg fikk svart hvit skjerm, men så brukte jeg pcen til en venn av meg, og med samme sammenkobling av kabler funket det helt fint, fargen var super og bildet fra pc-skjermen var klonet.

Hva må jeg gjøre for å kunne få farge og et likt skrivebord bilde på pcen og tven?

Håper noen kan hjelpe meg!

Vennlig hilsen BAYAS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svart-hvit kommer av at tv'n ikke er satt til s-video. Sjekk instillinger for input på tv menyen. Finner du ikke noe støtter tv'n sansynligvis ikke s-video.

Kloning av skjermbildet finner du på instillingene for skjermkortet. Start->kontrollpanel->display->settings->advanced

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...