Gå til innhold

Er det etisk riktig å la en "mann" føde et barn?

Anbefalte innlegg

Men når jeg leser det nøyere kan det også se ut som du er enig i med meg, og bekrefter det jeg sier.

Nesten riktig. Jeg mener man skal ta hensyn der det er hensyn som må tas, og passe sine egne saker når problemene bare finnes i noen menneskers hoder og ikke i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det etiske spørsmålet her er vel angående oppveksten, men det blir jo nøyaktig det samme som for homofile og lesbiske. Hadde ikke lest saken, trodde først at det var en mann 100%, men det er det jo slett ikke.

Barnet får nok en utfordring, men det klarer seg nok. Det er gjerne disse barna som blir de sterkeste. Hvis man ser bort i fra sæddonoren er det også tydelig at foreldrene er sterke, siden de har kommet såpass langt til tross for hindringene. Det er nok av de som har måttet gå igjennom langt verre ting, under «normale» omstendigheter sammenlignet, så akkurat det ser ikke jeg på som noe eksepsjonelt problem.

Lenke til kommentar
Det er gjerne disse barna som blir de sterkeste.

Hvor har du det fra?

That which does not kill you makes you stronger.

Så hvis noen begynner å slå barna sine, så blir barna bare sterke av dette fordi det ikke tar livet av dem?

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra?

Så hvis noen begynner å slå barna sine, så blir barna bare sterke av dette fordi det ikke tar livet av dem?

Teknisk sett, ja, men så må man sette en grense for hvor vanskelige utfordringene skal være også. Jeg mener denne saken er på riktig side av denne grensen, mens vold blir for drøyt.

Er du ute etter å diskutere etikken eller sette folk i feller?

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Jeg mener dette blir det samme som om en kvinne skulle født et barn, for så å ta kjønnsoperasjon etterpå (som garantert har skjedd, uten at jeg har kilder for hånden).

Ser ikke hvorfor dette skal være så problematisk? Vi lar jo homofile få adoptere barn, er ikke det like unormalt?

Selv om moren er transe, så må hun/han for faen få lov å føde barnet sitt (når hun/han tilogmed har fått "go" fra psykologene, så why not?).

Lenke til kommentar
Så du mener altså at det ikke finnes noen grenser når det gjelder aksept og toleranse? At uansett hva det går på bekostnigen av så er dette et urokkelig ideal som man ikke må vike fra?

Det eneste man ikke kan tolerere er intoleranse. Det tragikomiske er at hadde det ikke vært for intolerante personer som deg så ville det ikke være noen fare for at barnet skal bli mobbet. At et homofilt par ikke skal kunne oppdra et barn like godt som et vanlig par eller en alene-far/mor finnes det ingen dokumentasjon for. Det eneste dette reelt sett går på bekostning av er intolerante personers følelser.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Hvor har du det fra?

Hehe, zing!

Jeg er egentlig enig med Bellicus i dette, men på tross av at dette er utrolig egoistisk, så synes jeg ikke det er god nok grunn til å ikke få barn, selvom det er temmelig ukonvensjonelt.

Barnet vil jo møte mye motgang, men det gjør det ikke forbudt å leve.

Lenke til kommentar
ser ikke hva etikk har med saken å gjøre, kroppen til denne mannen har en funksjon som ikke andre menn har, om han vil bruke den eller ikke får faen meg være opp til han.

Hva "mannen" bruker kroppen til får være en ting. En annen ting er om "han" føder et barn, og hvilke konsekvenser det vil ha for barnet å vokse opp og tro at alt er normalt før virkeligheten plutselig kræsjer.

Lenke til kommentar
Hva "mannen" bruker kroppen til får være en ting. En annen ting er om "han" føder et barn, og hvilke konsekvenser det vil ha for barnet å vokse opp og tro at alt er normalt før virkeligheten plutselig kræsjer.

Synd for ungen. Om den var deg.

Men jeg vil anta at disse foreldrene klarer å oppdra ungen sin rett og at ungen ikke vil ha problemer med å godta verken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Tja, spørsmålet snakker for seg selv.

Jeg synes det er mer eller mindre sykt... og forkastelig. Du ble født av en mann? Hvordan oppvekst vil dette barnet ha?

Min personlige mening. Synes det er hysterisk morsomt også, men ja... etisk vurdering.

Hva synes dere?

(hvis dere vil se på saken gå inn på www.vg.no eller hvilkensomhelst avis.)

Din følelse av at dette er sykt, er totalt irrelevant. Hvilken rett har andre en paret det gjelder til å blande seg inn i dette? Sier meg enig med posten ovenfor.

Problemet for dette barnet samfunnet rundt dem, men jeg kan ikke se at de skal få større problemer en andre "unormale" par med unger.

Noork

Endret av Noork
Lenke til kommentar

What's the big deal? Dette er en agurknyhet som gjennom det rette filteret lar seg selge som noe viktig. En mann i kvinnekropp som ligner litt mer på en mann etter "kjønnsskiftet" har godsakene i behold og benytter seg av dette. Jeg tror nok vedkommende er reflektert nok til å gi ungen sin et ordentlig forhold til sin tilblivelse; at din verden ville rast sammen hvis noen kom og fortalte deg at du kom ut av dåsa til pappa betyr ikke at det samme vil skje med denne personen. Det er greit nok at jussen i visse tilfeller har behov for en binær kjønnsdefinisjon, men det betyr da sannelig ikke at resten av verden trenger å bruke den samme.

Lenke til kommentar
Tja, spørsmålet snakker for seg selv.

Jeg synes det er mer eller mindre sykt... og forkastelig. Du ble født av en mann? Hvordan oppvekst vil dette barnet ha?

Min personlige mening. Synes det er hysterisk morsomt også, men ja... etisk vurdering.

Hva synes dere?

(hvis dere vil se på saken gå inn på www.vg.no eller hvilkensomhelst avis.)

Din følelse av at dette er sykt, er totalt irrelevant. Hvilken rett har andre en paret det gjelder til å blande seg inn i dette? Sier meg enig med posten ovenfor.

Problemet for dette barnet samfunnet rundt dem, men jeg kan ikke se at de skal få større problemer en andre "unormale" par med unger.

Noork

Alle våre syn er totalt irrelevant, ingenting vi sier her vil ha effekt for hva som skjer med barnet eller paret som føder det. Men vi diskuterer, dermed er mitt syn på saken høyst relevant.

Den tråden ble jo strengt på politikk-forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=931033 . Jeg selv mener fortsatt at dette er et uheldig biprodukt av vårt "tolerante og hensynsfulle" samfunn.

Jeg mener at jeg har formulert tråden slik at det er mulig å diskutere, og i religionsforumet hvor det er mulig å diskutere det også.

Lenke til kommentar
Alle våre syn er totalt irrelevant, ingenting vi sier her vil ha effekt for hva som skjer med barnet eller paret som føder det. Men vi diskuterer, dermed er mitt syn på saken høyst relevant.

"Æsj dette liker jeg ikke" er ikke noe godt utgangspunkt for diskusjon om etikk. Det er det jeg mener, ikke at ditt syn som sådan er irrelevant.

Noork

Endret av Noork
Lenke til kommentar

Synd for ungen. Om den var deg.

Men jeg vil anta at disse foreldrene klarer å oppdra ungen sin rett og at ungen ikke vil ha problemer med å godta verken det ene eller det andre.

Enig.

Lenke til kommentar

"Æsj dette liker jeg ikke" er ikke noe godt utgangspunkt for diskusjon om etikk. Det er det jeg mener, ikke at ditt syn som sådan er irrelevant.

Noork

Okei, jeg synes det uetisk å la dette barnet bli født.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...