Latskap Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Tja, spørsmålet snakker for seg selv. Jeg synes det er mer eller mindre sykt... og forkastelig. Du ble født av en mann? Hvordan oppvekst vil dette barnet ha? Min personlige mening. Synes det er hysterisk morsomt også, men ja... etisk vurdering. Hva synes dere? (hvis dere vil se på saken gå inn på www.vg.no eller hvilkensomhelst avis.) Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Den tråden ble jo strengt på politikk-forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=931033 . Jeg selv mener fortsatt at dette er et uheldig biprodukt av vårt "tolerante og hensynsfulle" samfunn. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg selv mener fortsatt at dette er et uheldig biprodukt av vårt "tolerante og hensynsfulle" samfunn. Hva mener du man bør gjøre med saken? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Personen er utstyrt fra naturens side til å kunne føde barn. Det gjør denne personen. Ser ikke det etisk problematiske i det. Personen har gjennomgått kosmetiske operasjoner for å forandre utseende sitt. Det er heller ikke unormalt. Tingen her er vel at denne personen har hatt en relativt stor forandring i forhold til de fleste andre. Men, i prinsipp er det jo det samme som en mor som har hatt fettsuging/ansiktsløfting/forstørret puppene/etc Siden personen kan lage unger på 'naturlig' vis, og det ikke finnes noen lover mot å være stygg så ser jeg ikke dette som noe problem i det heletatt. Hadde derimot en mann blitt dame og fått unge så hadde vi hatt en diskusjon. Og, om noen skulle mobbe han med "mora di er en mann" så har han jo det geniale svaret "ja, og han banker faren din" Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg synes det er mer eller mindre sykt... og forkastelig. Du ble født av en mann? Hvordan oppvekst vil dette barnet ha? De vasker barnet, helt sikkert -- så hvem som føder barnet spiller ingen rolle. Helt alvorlig talt. Så lenge det er ett menneske så er det ett menneske uansett hvor og hvordan det kom til live. Uansett -- ammeperioden kan bli litt sær... Jeg ser det for meg, mampaen sitter i parken med langt skjegg, jentungen skriker, og den skjeggete skapelsen river opp skjorten og lar barnet suge på et hårete bryst. Sikkert mange konservative som ville fått varige mén av det ja Endret 28. mars 2008 av Andre1983 Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg selv mener fortsatt at dette er et uheldig biprodukt av vårt "tolerante og hensynsfulle" samfunn. Hva mener du man bør gjøre med saken? Nei, vi kan jo la folk få fortsette, så får vi tilslutt barn som har en mann til mamma og en geit til pappa. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Nei, vi kan jo la folk få fortsette, så får vi tilslutt barn som har en mann til mamma og en geit til pappa. Ja, også kommer satan og spiser blomsterbedene våre og tisser utenfor doskåla. Men seriøst, forklar deg. Du vet like godt som meg at aksept og toleranse er positivt for et samfunn. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Nei, vi kan jo la folk få fortsette, så får vi tilslutt barn som har en mann til mamma og en geit til pappa. Ja, også kommer satan og spiser blomsterbedene våre og tisser utenfor doskåla. Men seriøst, forklar deg. Du vet like godt som meg at aksept og toleranse er positivt for et samfunn. Så du mener altså at det ikke finnes noen grenser når det gjelder aksept og toleranse? At uansett hva det går på bekostnigen av så er dette et urokkelig ideal som man ikke må vike fra? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Så du mener altså at det ikke finnes noen grenser når det gjelder aksept og toleranse? At uansett hva det går på bekostnigen av så er dette et urokkelig ideal som man ikke må vike fra? Når bekostningen er menneskeliv er det gått for langt. Alt under det, nope. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Så du mener altså at det ikke finnes noen grenser når det gjelder aksept og toleranse? At uansett hva det går på bekostnigen av så er dette et urokkelig ideal som man ikke må vike fra? Når bekostningen er menneskeliv er det gått for langt. Alt under det, nope. Så eventuelle hensyn til barn f.eks. må vi bare ignorere, siden det ikke er på bekostningen av et menneskeliv? Det er dette jeg mente med mitt opprinnelige argument der et barn har en mann til pappa og en geit til mamma. Hvis vi skal akseptere en ting, så er det en hel del andre ting vi må akseptere også og det er vanskelig å sette noen logiske grenser her. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Så eventuelle hensyn til barn f.eks. må vi bare ignorere Jepp. Det er reelle hensyn man skal ta. Endret 29. mars 2008 av kjetil02 Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Så eventuelle hensyn til barn f.eks. må vi bare ignorere Jepp. Det er reelle hensyn man skal ta. Jeg antar at du ikke har barn selv? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg antar at du ikke har barn selv?Hva har det med saken å gjøre? JEG har barn og ser ikke problemet med at "han" får barn. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg antar at du ikke har barn selv? Og det har hva med saken å gjøre? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg antar at du ikke har barn selv? Javel? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg må jo bare anta at du ikke har peiling på hva du snakker om når du sier at man ikke skal ta hensyn til barn i etiske vurderinger. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Les det jeg skrev en gang til, du. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Så vidt jeg har forstått så er det en kvinne som skal føde et barn, ikke en man. Så lenge det kunn er det ytre som blir nogenlunde likt en man pluss et litt høyere testosoron nivå så er man fortsatt ikke en man, men en kvinne. Jun har vel fortsat to X kromosomer, så vidt jeg hvet så har man ikke kommet så langt at en kan bytte ut det ene med et y så man blir en ekte man med xy og allt det andre som må endres i genene. Når en får til og endre slikt kan man endre kjønn, ikke før. Personlig ser jeg ikke noe feil i at en dame med rart utsene ønsker og få seg et barn. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Les det jeg skrev en gang til, du. Jeg tolker det du skrev som at du var enig i Frohman om at man bare kan ta hensyn dersom det er på bekostning av menneskelig når det gjelder etiske vurderinger. Men når jeg leser det nøyere kan det også se ut som du er enig i med meg, og bekrefter det jeg sier. Min egen mening er hvertfall at man må ta hensyn til mer enn død og liv når det gjelder etiske vurderinger. Og særlig i dette tilfellet der det går ut over et barn, så må man tenke lenger enn til å bare ta hensyn til "moren". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå