Douglas Quaid Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det har seg slik at bygda mi alltid har slite med dårleg mobildekning. For ein knapp månad sidan (etter mange års kamp) sette Telenor opp ein flunkande ny sendar. Ein skulle vel tru at det var naturleg å leggje til dekning for 3G i same slengen når ein likevel måtte setje opp ein sendar? Eg er sjølvsagt glad for at vi fekk GSM-dekning, men forstår ikkje heilt kvifor vi ikkje fekk 3G òg. Er det verkeleg so kostbart for dei? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Tar du en titt på Telenor's dekningskart så ser du kanskje at UMTS (3G) ikke er den mest utbygde teknologien. Går nok på prioritering, og hvordan kapasiteten på bredbånd er i bygden din. Er den ikke god så vil det ikke være noe kapasitet å dele ut til mobilbrukere gjennom 3G uansett. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Det vil ikkje vere heilt rett å sjå på det kartet der sidan størsteparten av landet ikkje er befolka. Eg meiner eg har lese at nærare 90% av innbygjarane her til lands har tilgang på 3G. Breiband fekk vi utbygd for eit halvt år sidan med inntil 12 mbps. Dei la òg fiber mellom sentralane i bygdene og næraste byen som ligg 10 minutt køyring unna. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Husk at et vanlig GSM-nett har mye større kapasitet enn et 3G-nett. Itillegg vil et 3G-nett være ubrukelig for de uten 3G-mobil. Derfor setter nok Telenor opp en vanlig GSM-sender uten 3G. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Men dei burde no vel ha kosta på seg å setje opp ein sendar for (super) 3G i tillegg til GSM når dei fyrst var i gang. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Alt handler om penger. Det var vel sikkert ikke lønnsomt med en 3G sender der. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 En enkelt GSM-sender har langt større rekkevidde enn en 3G-sender. Det har å gjøre med frekvensen på signalene som for GSM er 800/900MHz mens de for 3G ligger på 2100 MHz. Når dere har måttet kjempe for i det hele tatt å få Telenor til å sette opp en mast, betyr det nok at Telenor ikke regner med å tjene noen penger på å sette opp masten. Når de da først skal sette opp en mast likevel, er det jo forståelig at de velger å sette opp en som har god rekkevidde. Da må de velge GSM fremfor 3G. Å sette opp en 3G-mast alene ville gitt dem to problemer. Det ene er kort rekkevidde. Det andre er at de fleste i bygda antagelig har eldre GSM-telefoner og dermed ikke hadde fått noe dekning av en 3G-sender. Kjipt men sant. Flytt til byen :-) Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Kor lønsamt det er veit ikkje eg. I dekningsområdet bur det no om lag 200 personar, og folketalet aukar jamt og trutt i forhold til resten av kommunen. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Jaha, og hvor mange av de 200 har Telenor? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Jaha, og hvor mange av de 200 har Telenor? Dei aller fleste. NetCom si dekning er elendig. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Den nærmaste byen ligg ti minutt unna, skriv du. Der er det vel 3G. Er det mogeleg å ta inn dette nettet med ekstern antenne, så kunne dette vere ei ikkje alt for mobil løysing, men skulle kunne brukast heime, f.eks. til PC. Ein del SE-telefonar har forresten ein liten propp på baksida som skjuler ein antennekontakt. Men det kan vere litt verre å få tak i rett kabel. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Nå husker ikke jeg tallet Telenor satte, men det måtte være et visst antall innbyggere innenfor et areal for at en 3G-mast skulle bli satt opp. 200 personer er da ingenting... si at 75% har Telenor pga. dårlig dekning hos Netcom (samt at enkelte har andre operatører) så er det kun 150 som kommer til å få glede av masta. Skulle de da i tillegg satt opp 3G måtte du nok opp med 2-3 senere på samme område og allikevel så måtte vanlig GSM-utstyr monteres slik at alle kunne dra nytte av dekningen. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Den nærmaste byen ligg ti minutt unna, skriv du. Der er det vel 3G. Er det mogeleg å ta inn dette nettet med ekstern antenne, så kunne dette vere ei ikkje alt for mobil løysing, men skulle kunne brukast heime, f.eks. til PC. Ein del SE-telefonar har forresten ein liten propp på baksida som skjuler ein antennekontakt. Men det kan vere litt verre å få tak i rett kabel. Byen er Måløy, for dei som veit kvar det er. Dei har 3G, men vi klarer ikkje å motta signal derfrå på grunn av fjella som ligg på alle kantar. Men dersom ein går opp på fjellet ovanfor garden min er det dekning. Eg veit ikkje om den dekninga kjem frå Bremangersendaren (som er hovudsendar), eller den vesle sendaren i Måløy. Det skal nemnast at akkurat her eg bur ser vi rett på Bremangersendaren, men dekninga har vore svært ustabil likevel. Bustadfeltet i bygda har fram til no ikkje hatt mobildekning i det heile. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Er du sikker på at Bremangersendaren har GSM og evt. 3G, og ikkje berre radio og tv? Dersom du ser sendaren men ikkje får inn signala må avstanden vere for lang. Ein sendar har ei viss teoretisk rekkevidde (som eg ikkje hugsar). Det kjedelege er at 3G har høgare frekvens og kortare rekkevidde enn GSM. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Er du sikker på at Bremangersendaren har GSM og evt. 3G, og ikkje berre radio og tv? Dersom du ser sendaren men ikkje får inn signala må avstanden vere for lang. Ein sendar har ei viss teoretisk rekkevidde (som eg ikkje hugsar). Det kjedelege er at 3G har høgare frekvens og kortare rekkevidde enn GSM. Jau den har GSM! Det er den einaste sendaren vi ser, og bustadfeltet har før den nye sendaren kom, ikkje hatt dekning på grunn av eit fjell som ligg framfor Bremangersendaren. Avstanden frå Bremangersendaren til huset mitt er 13 km. Fri sikt. Fjellet der ein kan få inn 3G ligg bak huset mitt, altso lenger frå sendaren. Det er om lag 300 meter høgre oppe enn her eg bur. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Når det er snakk om dekning for 200 mennesker så forstår jeg hvofor Telenor ikke slår på stortrommen. Om 10% bruker 3G så skal de sette opp utstyr til flere titalltusen for 20 personer. Det vil aldri i 3Gs levealdre lønne seg. Det hjelper jo heller ikke at dere har bredbånd, da får de jo praktisk talt ingen Turbo 3G kunder heller. At det går fiber fra sentral til nærmeste by er ikke så rart. Finnes knapt andre bærekraftige løsninger for store mengder trafikk. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Når det er snakk om dekning for 200 mennesker så forstår jeg hvofor Telenor ikke slår på stortrommen. Om 10% bruker 3G så skal de sette opp utstyr til flere titalltusen for 20 personer. Det vil aldri i 3Gs levealdre lønne seg. Det hjelper jo heller ikke at dere har bredbånd, da får de jo praktisk talt ingen Turbo 3G kunder heller. At det går fiber fra sentral til nærmeste by er ikke så rart. Finnes knapt andre bærekraftige løsninger for store mengder trafikk. Eg har ikkje greie på kva kostnader dei har av å byggje ut 3G, men eg vil nok tru at det er sant det du seier med at det ikkje vil løne seg for dei. No er det vel slik at staten spyttar in pengar til utbygging i distrikta om eg ikkje tek feil. Når det gjaldt breibandet var det staten og fylkeskommunen som finansierte utbygginga. Dei la fiber i fjor haust for at vi skulle få breiband. Nabobygda med om lag 1000 innbyggjarar har hatt breiband i mange år, men utan fiber. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kvalheimar? For ei bygd på den storleiken, vil det for telenor, eller for den del og netcom, vere lite vits i å etablera ein 3G-sendar. Eg tvilar sterkt på at den vil bli brukt nok til at det er økonomisk forsvarleg å etablera 3G-dekning. For eit par år sidan vart det etablert ein ny sendar som dekkjer Refvik/Vedvik. Her og vart det kun GSM, medan sendaren på Stad vart oppgradert, sidan den dekkjer eit større område. Som radivx seier, dykk har breiband, som ikkje gjev dei potensielle kundar til mobilt breiband heller. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Kvalheimar? For ei bygd på den storleiken, vil det for telenor, eller for den del og netcom, vere lite vits i å etablera ein 3G-sendar. Eg tvilar sterkt på at den vil bli brukt nok til at det er økonomisk forsvarleg å etablera 3G-dekning. For eit par år sidan vart det etablert ein ny sendar som dekkjer Refvik/Vedvik. Her og vart det kun GSM, medan sendaren på Stad vart oppgradert, sidan den dekkjer eit større område. Som radivx seier, dykk har breiband, som ikkje gjev dei potensielle kundar til mobilt breiband heller. Eg er Kvalheimar ja Dei einaste potensielle kundane som kunne nytta seg av mobilt breiband av det eg veit, er tilreisande som kjem til husstandar utan innlagt breiband. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå