Gå til innhold

Kjøpe nytt hovedkort med Crossfire-støtte på LGA775

Zodux

Anbefalte innlegg

Hei!

I November kjøpte jeg meg et hovetkort basert på Nforce 680i brikkesettet. Det har allerede tatt kvelden. Som følge av det har jeg lest litt rundt om brikkesettet og funnet ut at det er mange, mange fler enn meg som har hatt\har problemer.

Så, da har jeg et spørsmål:

Hvilket hovedkort burde jeg gå for som ikke er basert på et nforcebrikkesett og har støtte for AMD Crossfire? Jeg har en Intel Core 2 Quad Q6600 på LGA775socket, så det er også en forutsetning.

Jeg er villig til å betale hva som helst opptil rundt 2000 kroner.

På forhånd, takk for tips! :)

Mvh.

Zodux

Endret av Zodux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crossfire sier du? Joda da har du litt alternativ å boltre deg i, Intel brikkesett er å foretrekke, her er det X38 og X48 som gjelder.

Men forskjellen mellom X38 og 48 sies å kun være offisiell 1600 FSB støtte så for din Quad overlever du utmerket med X38 brikkesett.

Så var det merke på HK'et da, om du skal klokke opp litt så står ABIT sitt IX38 sterkt, ofte omtalt som gull når det kommer til klokking og X38 og det å presse kortet er slett ikke vanskelig.

Har nådd 3 GHz med min E6750 med kun å trykke opp FSB'n og sette RAM volten der hvor den skal være.

Kan helt sikkert presse den enda lengere men da må det mer tweaking til.

Om du titter i mine specs så vil du se at jeg kjører Crossfire på mitt IX38 og det fungerer ganske greit.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Takk takk! :)

Har kikka litt på X38-baserte kort - virker lovende. God kritikk har det fått også. :)

Så på Asus Maximus Formula, X38 på Komplett - syntes det later til å være bra, men jeg ønsker å gå for det beste i ønsket prisklasse, så da gjør jeg litt research først. :)

Hadde vært genialt om det er mulig å overklokke opptil ihvertfall 3,6ghz med Q6600 Quad Core CPU, men det er jo selvsagt ikke et must, så lenge jeg i alle fall kan komme opp i 3,2. :)

Alt i alt ønsker jeg meg et kick ass og stabilt hovedkort jeg kan ha i en stund fremover.

Igjen, på forhånd, takk! :)

Mvh.

Zodux

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...