Vaio Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Nei, men løper brannmenn inn i brennende bygninger uten sikkerhetsutstyr? Har ikke politiet sikkerhetsbestemmelser og strenge rutiner på hva som skal gjøres ved slike hendelser du nevner? Jo, det har de. Har brannmenn ei bygning som er overtent og ikke kan reddes, løper de ikke inn og slokker den innvendig. Slike argumenter holder ikke mål.. Hvorfor vil brannmenn kommme til en katastrofe med sokker og underbukser? Tør jeg nevne at ambulansepersonellet har alle de nødvendige utstyrene i ambulansen? Kan garantere deg at i opplæringa til alle proffesjonelle sanitetspersonell så vektlegges egensikkerheten først. Det har blitt nevnt før her i tråden, og jeg nevner det igjen da det er dette som mest sannsynlig er grunnen til at de gjorde minst mulig. Det er oppe til hver enkelt å avgjøre om de mener det er sikkert for deres egen og pasientens helse å gjøre noe, basert på opplæringen de har fått. Nå tenker jeg ikke bare på smittefare men andre ting, som generelle farer som kan true begge. Hvis de har fulgt med i timene, og elsket jobben sin. Vil de har nok tatt godt vare på offeret. Uansett med HVC eller ei. Vi kan ikke har brannmann som er redd for ild?!?! Kan vi? Ja, HepC smitter via blod, hva tror du damen her hadde nok av utvendig? Jo, blod. Hansker er ikke 100% garanti for å hindre smittefare, har selv endel erfaring med sanitetsopplæring og latex hansker ryker utrolig lett,opplæring innendørs. Lol, Sanitetsopplæring... Ja??!?! Dette er "skrytt skrytt" svaret ditt? "jeg har peiling på dette" argumentet? Hva med meg da? selv under Dessuten, skaden hun her hadde pådratt seg var ikke livstruende farlig, og hun hadde klart å kommet seg til legevakt på egenhånd, det sier jo hun selv! Folk med brukket bein, kan kryppe til sykehuset. Alvorligtalt så forstå jeg ikke deg, holdningen og "efaringen" du har. Men som sagt, vi vet ikke hele og fulle historien, vil vite hva de i ambulansen tenkte og vurderte, men dette kommer nok aldri frem i media. K-v-a-l-i-t-e-t-s-e-f-a-r-i-n-g! Det er ordet.... Endret 29. mars 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Skjønner ikke hva dere maser om. Aner dere hva hepatitt c er for noe??? ikke??? les, og se om dere har lyst på sånt faenskap. 1. Helsevesenet i norge har ikke mulighet hvatosever til å sjekke noe om deg. Lovverket beskytter personopplysninger og pasientopplysninger + at det tolkes så firkantet, at i realiteten så er det rart at de klarer å gjøre noe som helst. Ja så da må ambulasen opperere på ... "hu trur eg vet hvem er, og hu har hepatit-c". Om man hadde et bedre system for at de parter som deltar i å gjøre noe med en pasient får de opplysninger som de trenger, så vil det være lettere å sende riktig personel til riktig pasient. Om pasienten hadde hatt hepatit c, så kunne man kanskje sendt folk som var forberedt og med orntlig utstyr. Første regel når det gjelder å hjelpe andre mennesker er: Tenk først på deg selv. Det er ikke vits å hjelpe noen om du dør eller blir skadet selv. Punktum. Heltedåder hører best hjemme på film. De argumentene dine faller på sin egen urimelighet. Du sier man burde få de opplysningene man trenger. Hvor skal man få de fra?? Hva om pasienten er smittet med noe, men vet det ikke selv? Så derfor skal man ALLTÌD gå ut ifra at pasienten er smittebærer, og ta nødvendige forholdsregler. Så enkelt er det bare. Og hvem andre enn ambulansepersonell skulle være kvalifisert og utstyrt til å ta seg av pasienten? Og dessuten så smitter ikke Hepatitt C så utrolig lett som folk skal ha det til. Og det kan til en viss grad behandles. Medikamentell behandling bedrer prognosen i betydelig grad. Litt avhengig av hvilken undertype (genotype) du har, viser resultater fra studier at varig bedring (helbredelse) oppnås hos ca. 42-46% infisert med genotype 1 og 76-82% ved genotype 2 eller 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå