Nemesis90 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Heisann som emnetittel viser, så lurer jeg rett og slett på hvilke av disse anleggene som har mest trøkk, jeg spiller som regel trance , og vil ha et anlegg som har skikkelig lyd! Vet at z5500 er bra med masse trøkk(kompis har det).. men ja, om noen som aner hvem av disse som vil gi meg mest trøkk, så gi meg svar her:) Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hei. Jeg har eid et Logitech z5500. Broren min eier Gigaworks 7.1. Så jeg har hørt på begge. Konklusjonen er, gå for Gigaworks. Bedre kvalitet totaltsett. Logitech: +Optisk utgang +Pent design +Kraftig bass +Ok lydbildet -Dårlig kvalitet (bare plast) -Mye feil med dem (mitt ble sendt inn 3 ganger, 3 forskjellige feil) -Mangler mellomtone -Klikking i bass, når det er bass-slag. -Mye kabler! rot! Creative: +God og kraftig bass +Mer balansert lydbildet enn Logitech +Bedre kvalitetsfølelse - Design, ikke så pent design som logitech - Mangler Optisk? - 7.1 Hvem trenger vel det? - Mye kabelrot! Håper dette var til nytte Endret 29. mars 2008 av Sap15 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Du setter 7.1 som et minus? Kan virkelig ikke forstå meg på det? Greit nok at kanskje ikke så mye benytter 7.1, og dermed blir ikke det automatisk noe bedre enn 5.1, men noe minus er det da overhode ikke ? Er jo stadig ting nå som kommer med støtte for 7.1, Age of Conan benytter jo full 7.1 surround, HD-filmer kommer med full 7.1 osv.. Men som han nevner, GigaWorks 7.1 er rett og slett bedre, mer kraft og flere høyttalere. Alle tester jeg har sett av GigaWorks S750 vs Z-5500 så har førstnevnte kommet best ut. Er jo ikke bare kraftigere heller, men langt bedre og mer balansert lydbilde. Z-5500 har innebygget dekoder, noe som ikke GigaWorks S750 har, så for å utnytte S750 sitt potensiale burde du også ha et greit lydkort, mens Z-5500 klarer seg ganske så greit på egenhånd. Men om S750 er verdt over 1'000kroner mer enn Z-5500 er jo en annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå