Magnusha Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hei! Skal til Bali for å studere Ex. phil der våren 2009, men må ha noe å gjøre i mellomtiden. Tenkte derfor på noen årsstudiumer. Har sett litt på årsstudium på HiBu, matematikk. Første semester har jeg to mattefag og andre semester har jeg to andre mattefag. Hvert mattefag gir 15 studiepoeng. Siden jeg skal bort på vår semesteret, er det mulig å bare ta første semester med matte og så dra til Bali ta ex.phil? Eller er det slik at jeg egentlig må fullføre det årsstudiumet i matematikk? Får jeg totalt 60 studiepoeng hvis jeg tar 30 studiepoeng i matte og 30 på Bali? Eller kan man ikke legge sammen disse? For hvis jeg har 60 studiepoeng får jeg jo 2 konkuransepoeng når jeg søker til nesteår. Takker for alle svar Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvis du har tenkt å studere akkurat på HiBu, vil du nok få de beste svarene om du kontakter dem og spør direkte. Men mangefølelsen min sier at det nok neppe er mulig å ta bare halve studiet. Eventuelt kan du undersøke om det går an å ta to av fagene som "frie fag", men spørs om det går på en så liten høyskole. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det er vel ikke verre enn at du bare tar de studiepoengene første semester og deretter melder fra til skolen om at du slutter. Så mange som velger feil og slutter underveis etc. så tror jeg ikke det blir noen krise. Studiepoengene du får første semester står uansett. Og ja, tar du 30 på Bali også, får du til sammen 60. Bare husk å få dokumentasjon fra høyskolen etc før du slutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå