Gå til innhold

Hjelp til styrketrening

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Eg er en liten kar på 14 år :)

Eg har liter musklar, veger 40-42 kg og er 160 høg. Så eg skulle gjerne fått litt meir musklar på kroppen.

Noken som har noken gode tips/treningsopplegg til å begynne med så ville det vert veldig fint! :)

Vil forresten trene skuldre, armar, bryst og mage. :)

Men eg trenar fotball 4 gangar i veka + eigentrening. Så det kan ikkje vere tidkrevande og det må nevnast er at dei einaste eg har av utstyr er to manualar.

Så litt starthjelp ville vert veldig fint. På forhand takk :)

Trening eg har begynte med i det siste:

50 armhevingar (10x5)

50 Situps (1x50)

1 min med planken

Dette gjer eg kvar kveld. Er det for lite og for ofte eller kva?

Endret av cattoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spis mer mat enn du forbrenner. Ellers, søk litt rundt, tusenvis har spurt om dette før deg. :)

Ok, men eg kan kanskje sei ka eg gjer fra frå, sjølv om det ikkje er så masse.

50 armhevingar (10x5)

50 Situps

1 min med planken

Dette gjer eg kvar kveld. Er det for lite og for ofte eller kva? :)

Lenke til kommentar

Ikke gjør det hver kveld. Maks annenhver kveld. Musklene dine trenger restitusjon. Kjør crunches istedet for situps, mye vennligere mot ryggen. Istedet for å ta 50stk, finn noe tungt å holde bak hodet, eller på brystet for å skape motstand. Ta 10-15repitisjoner istedet.Du kan f.eks også ta på deg en sekk for å få mer motstand når du tar pushups. Finn en trapp/et tre/et stativ eller et eller annet som du kan henge i. Utfør pullups hvis du klarer det. Finn deg en benk, eventuelt sett to stoler sammen og tren dips. Prøv deg på knebøy og utfall med kroppsvekt, ta på deg (igjen), f.eks en sekk med bøker i for å få motstand når du blir sterkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...