Gå til innhold

MP3 til Midi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datamaskiner er håpløse på å tolke og forstå musikk som lydbølger. Jeg har hørt om programmer som skal kunne gjøre slikt, men resultatet er ikke akkurat å skryte av.

Det beste er å se om du finner en ferdig midi-fil av låta som et menneske har laget og lagt ut på nettet. Til dette er Google din venn. :)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg lurte på om det fantes noen programmer hvor det gikk an å gjøre Mp3 om til Midi-toner?

Takk

Det har det gjort lenge. Iallfall testet jeg dette for ca. 10 år siden. Men det fungerer sikkert ikke slik du «mener» det burde virke, fordi du måtte ha en lydfil (f.eks WAV) med bare enkelt-toner fra piano, gitar, sang, vokal etc. Imidlertid fungerte dette GANSKE bra for 10 år siden så det er sikkert ikke noe verre i dag. Spørsmålet er om hvilket interesseområde dette treffer.

Når det gjeder komplisert sammensatte lydblandinger som f.eks vanlig pop-musikk, har jeg ikke hørt om programvare som ordner dette. Iallfall ikke til overkommelige priser for folk flest. Til det kreves en estetisk bedømmelse av lydbildet, samt erfaring, fremsynthet, kreativitet etc. For å få til dette må vi finne ut mer om hvordan hjernen vår fungerer. Teknologien har vi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...