Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Adsl 2+ og vdsl 2 i samme maskin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har to nettverk går det å sammkjøre disse i en maskin med 2 GB lan porter?

Hvis ja hvordan? :hmm:

Hva mener du med samkjøre?

Det er ikke noe problem å sette opp en server med to ulike isp'er... Men servern kan kun håndtere en om gangen. Jeg regner med at du hadde ønske om å kjøre ADSL+ for download og VDSL2 for upload?

Lenke til kommentar
D var ikke dette du spurte om og d er offtopic.. Men hvem selger VDSL og hva ligger prisen på ?

Det er ikke VDSL men VDSL2 og det selges ikke ennå, holder på med testing for et lokalt selskap her i Oslo. :grin2:

Hastighetene er bedre enn ADSL 2+ som jeg har fra NXT, vi håper på 10/10 og 20/20 symetrisk eller 30/10 asymetrisk (Ja det er MB opp og nedstrøms) :!:

Lenke til kommentar
Jeg har to nettverk går det å sammkjøre disse i en maskin med 2 GB lan porter?

Hvis ja hvordan? :hmm:

Hva mener du med samkjøre?

Det er ikke noe problem å sette opp en server med to ulike isp'er... Men servern kan kun håndtere en om gangen. Jeg regner med at du hadde ønske om å kjøre ADSL+ for download og VDSL2 for upload?

Jeg ønsker å kunne kjøre opp og nedlasting med VDSL2 og kunne spille CS på ADSL fra samme maskin. Det er kansje ikke mulig? :cry:

Lenke til kommentar

mas99: Jeg vil veldig gjerne svare "jo det er mulig" men jeg mistenker at du er ute etter en løsning som kun involverer din egen maskin.

Selv kjører jeg en egen utviklet brannvegg som sender DNS/SSH/spill på en ADSL2+ linje, og resten på en kabel linje fra Get.

Utover dette kan jeg selv velge hva den skal sende hvor, men dette forutsetter at det er en egen maskin som tar seg av rutingen.

Såvidt jeg vet har ikke Windows noen bra funksjoner for å fungere som en ruter. Derimot finnes det mange alternativer innen linux/unix verden.

Hvis ønsket ditt er sterkt nok, så anbefaler jeg deg å sette opp en gammel pc med 3 nettverkskort, og så leke litt med enten linux eller en variant av BSD (freebsd/openbsd/netbsd)

Begge varianter har mange websider på nettet om hvordan gå fram, og generelt mye hjelperessurser på nettet for en som er villig til å lære.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...