Douglas Quaid Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Kva program synest du er best for avspeling/organisering av musikk? Og kva er bra med nettopp dette programmet? Eg for min del held ein knapp på iTunes fordi det er oversikteleg og ryddig! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Er jo uffatlig mange tråder ang dette. Men personlig syntes jeg Winamp og MediaMonkey er best. Forde det er ryddig, enkelt og bruke, god lyd, krever lite resurser og er stabilt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Kanskje jeg begynner å bli gammel og gretten, men jeg foretrekker faktisk å bruke Explorer (filbehandleren) i Windows og navigere meg rundt i musikk-mappa mi som jeg har brukt mye tid på å holde ryddig og i orden. Til avspilling bruker jeg WinAMP med et 2.x-skin for å få den så minimalistisk som mulig. WinAMP har jeg brukt siden 1997 og aldri opplevd noe trøbbel med programmet. Jeg har teste media library-funksjonen i WinAMP, men syntes det ble mer tungvindt enn hva det smakte. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg har teste media library-funksjonen i WinAMP, men syntes det ble mer tungvindt enn hva det smakte. Jepp Brukte den sjølv ei stund, men vart aldri komfortabel med den. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 For dem som liker masse «bling-bling» kan jeg anbefale AMAROK. En stødig avspiller for de fleste som vil mer enn bare å spille av en fil... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg bruker MediaMonkey, er kanskje ikke best på avspilling, men støtter mange formater. Til organisering av musikk må jeg si at MM det beste du kan få. Ved hjelp av MM har jeg fått perfekte tags, albumbilder osv, uten for mye krøll. Dessuten har MM et ganske godt utvalg av plugins og scripts som blir oppdatert og forbedret hele tiden. Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten før. Vel nok "reklame"; Forumets egen MediaMonkey tråd. (Har forresten en perfekt organisert musikkmappe også, men foretrekker MM) Lenke til kommentar
atlef Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 For dem som liker masse «bling-bling» kan jeg anbefale AMAROK. En stødig avspiller for de fleste som vil mer enn bare å spille av en fil... Eh, regner med det er til windows han leter etter et program, ikke linux. Men mulig jeg tar feil. atlef. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Sikkert mange anti-Microsoft-tøffinger som gjerne skulle banket meg her, men jeg holder meg til WMP etter å ha testet en god del annet. Alt jeg bryr meg om er å ha et ryddig bibliotek, og siden jeg er fan av Allmusic er det flott at søkefunksjonen til WMP henter albuminformasjon nettopp derfra. MediaMonkey er stygt og rotete, Winamps biblioteksfunksjon er latterlig siden den ikke har noe system for album med flere forskjellige artister (det har WMP) og diverse sære avspillere som foobar2000 er jo brukerfiendtlige. Grunnen til at jeg vil ha albuminformasjonen riktig, er fordi jeg bruker Last.fm. Bruker forøvrig VLC til videoavspilling, den støtter jo søder meg alt uten å måtte installere ekstra kodeker. Endret 29. mars 2008 av Dommedagsprofet Lenke til kommentar
thadon Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Winamp her, emkelt med plugins, krever ikke så mye i forhold til wmp. Pleier å hive hele samlingen i spillerliste og blar meg via den. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 MediaMonkey er stygt og rotete. Har du prøvd versjon 3? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå