:utakt Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg ser etter litt intelligent popmusikk! Ikke Britney. Ikke Lene Alexandra. Ikke siste Idol-vinner heller. Titt på denne: Trains Sånn liker jeg! Bandet regnes vel vanligvis til prog-sjangeren, men denne sangen er enkel. Jeg tenker "pop/rock" når jeg hører den. Ikke noe gæærnt med det. Håper noen har tips til meg! Lenke til kommentar
Zenia Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hmmm... aner ikke hvorfor, men denne låten var det første jeg tenkte på når jeg leste innlegget ditt. Out of my hair - In the groove again http://www.youtube.com/watch?v=WOD1ncZmy_0 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) The Mars Volta's "The Widow" er vel kanskje det samme som "Trains" er for Porcupine Tree. Og Mew! De har masse popslagere. Skal du ha noe som minner om prog bør du høre "Special" og "Why Are You Looking Grave?". Endret 29. mars 2008 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg har det ULTIMATE tipset til deg: Blackfield! Et av sideprosjektene til Steven Wilson som også synger for Porcupine Tree. Blackfield er på mange måter en "poppa" versjon av Porcupine Tree. Begge albumene deres anbefales på det sterkeste. Gode tekster har de også! Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Både Mew og Blackfield er gode tips, men de platene har jeg jo. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Det første jeg tenkte var Blackfield, men hvis du har hørt dem har ikke jeg noen flere tips. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hva med Pineapple Thief og Oceansize? Er ikke akkurat pop, men er prog rock i samme gate som porcupine Tree. Kan nok være litt små-poppet til tider. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Oceansize har jeg aldri hørt, verken på eller om. Skal snuses på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå