Gå til innhold

Sprekker i rammen rundt skjermen

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå en ca 2.5 år gammel bærbar pc (asus a6u) og aldri hatt problemer med maskinen. Ikke for lenge siden la jeg merke til at det har kommet sprekker i rammen rundt skjermen (jeg legger til bilder). Saken er at jeg har behandlet denne maskinen veldig pent og som regel pleier den å stå på et skrivebord hvor skjermen nesten står oppe hele tiden. Rammen det er sprekker i er av plast så jeg skjønner at sprekker oppstår, men er ikke bærbare pc-er lagt for å tåle dette?

Det jeg lurer på om dette bare er dårlig byggekvalitet og om dette er et kjent problem?

Jeg renger med at disse sprekkene vil bare forsette å øke i omfang, hva kan eventuelt gjøres mot dette?

Takker på forhånd.

post-117941-1206735370_thumb.jpg

post-117941-1206735394_thumb.jpg

post-117941-1206735539_thumb.jpg

Endret av IpOoOnU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta kontakt med butikken og spør de om de kan ta skadene på reklamasjon.

Det skader ikke å spørre.

Maskinen er kjøpt på komplett.no, kan maile dem i løpet av helgen. Håper de er snille når det gjelder reklamasjon :)

Lenke til kommentar

Har samme feil på min Netshop 259IEN bærbar - jeg fikk ikke dekket noe på reklamasjonrett. På min maskin er det også klart at det skyldes byggekvalitet/materialbruk, men siden den er eldre enn 6mnd så er det kjøper så må bevise at det ikke skyldes hardhendt bruk.... så med andre ord - er ikke forhandleren grei kommer man ingen vei.

Lenke til kommentar

Ummm... jeg er RIMELIG sikker på at det er selger som har bevisbyrden, IKKE kjøper. Det er selger som må komme med sansynlig grunnlag for at skaden er påført av mishandling. Hvis ikke det finnes grunnlag for dette så har du pr. norsk lov 5 års reklamasjonsrett.

-Stigma

Lenke til kommentar

Fikk dette i svar fra komplett.no!

"Hei.

Det går nok dessverre ikke da det er en fysisk skade og dekkes ikke av garantien."

-----

Jeg nevnte i mailen at jeg vil reklamere for byggekvaliteten, men det skjønte dem nok ikke.

Lenke til kommentar
Fikk dette i svar fra komplett.no!

"Hei.

Det går nok dessverre ikke da det er en fysisk skade og dekkes ikke av garantien."

-----

Jeg nevnte i mailen at jeg vil reklamere for byggekvaliteten, men det skjønte dem nok ikke.

Det Komplett skriver stemmer forsåvidt. Dette blir ikke dekket av garanti som kun gis som en ekstra ytelse til forbruker fra produsent.

Det du derimot kan gjøre er å reklamere på produktet. I Dette tilfellet kan din begrunnelse være at skadene på PC-en skyldes en feilkonstruksjon som det kan reklameres for.

Etter hva jeg vet er det 2 grenser i kjøpsloven. 2 og 5 år. Det som blir det springende punktet i denne saken er om en bærbar PC vurderes til å skulle vare i 5 år ved normalt bruk. Hvis du får gjennomslag for 5 år i Forbrukertvistutvalget vil jeg tro at Komplett må utbedre skadene (forutsatt at de ansees som en konstruksjonsfeil).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en brukt Asus a6n med akkurat samme problem (selgeren hadde ikke nevnt den skaden, og dumme meg er for sløv til å klage).

Hengslene er ekstremt stramme og harde, så det er store krefter i gang på et lite område av skjermen når den lukkes og åpnes.

Lenke til kommentar

Jeg sendte dem mail igjen og dro frem forbrukerkjøpsloven og da var det greit å reklamere for den. Bedt meg logge inn på komplett.no og skrive en returforespørsel og grunnen til reklamasjonen, siden det er en tekniker som må bestemme om dette går på reklamasjon.

Har en pc som er 6 år gammel og der har det ennå ikke dukket opp sprekker! og den har fått en røff behandling i motsetning til maskinen jeg bruker nå! Så det må nok være dårlig materiale eller konstruksjonsfeil.

Nå må jeg skrive et overbevisende skriv til teknikeren :hmm:

Lurer på hvor stor motstand dere har på pc-lokket når dere åpner\lukker skjermen? Jeg har ganske heftig motstand i forhold til en annen pc jeg har. Er dette normalt?

Endret av IpOoOnU
Lenke til kommentar
Jeg sendte dem mail igjen og dro frem forbrukerkjøpsloven og da var det greit å reklamere for den. Bedt meg logge inn på komplett.no og skrive en returforespørsel og grunnen til reklamasjonen, siden det er en tekniker som må bestemme om dette går på reklamasjon.

Har en pc som er 6 år gammel og der har det ennå ikke dukket opp sprekker! og den har fått en røff behandling i motsetning til maskinen jeg bruker nå! Så det må nok være dårlig materiale eller konstruksjonsfeil.

Nå må jeg skrive et overbevisende skriv til teknikeren :hmm:

Lurer på hvor stor motstand dere har på pc-lokket når dere åpner\lukker skjermen? Jeg har ganske heftig motstand i forhold til en annen pc jeg har. Er dette normalt?

Min netshop maskin har også ganske mye motstand i forhold til andre maskiner jeg har/har brukt. Mye mulig problemet stammer derfra.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en brukt Asus a6n med akkurat samme problem (selgeren hadde ikke nevnt den skaden, og dumme meg er for sløv til å klage).

Hengslene er ekstremt stramme og harde, så det er store krefter i gang på et lite område av skjermen når den lukkes og åpnes.

Med ekstremt stramme, så merket jeg det når jeg tok løs en hengsel for å se på skaden. Men en tang på hvert sitt hengselblad, så må jeg faktisk bruke litt krefter for å kunne bevege hengselen. Det er nok stor spenning i festeområdene ved hengselen når PCen er lukket igjen, siden hengselene er så utrolig stramme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...