Gå til innhold

CMS og midlertidig plassering av nettside

Anbefalte innlegg

Hvis jeg alt har en eksisterende side som f.eks www.minside.no som er kun bygget på html og css og skal "oppgradere" den til ett CMS med helt nytt design osv. Er det da mulig å beholde den gamle siden på www.minside.no og "lagre" den nye siden som f.eks "www.minside/nyside.no og når den er klar bare flytte hele installasjonen (CMS) en nivå opp slik at den ligger på samme nivå som www.minside.no? Uten at det blir noen krøll i hirakiet og mappestrukturen ..

Håper jeg gjorde meg forstått :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av hvor du har domene (tror det skal gå alle plasser) så kan du endra hva som er "rotmappen". Den som vises når du skriver www.dinadresse.no. Den er til vanlig / noe som sier mappen rett på serveren. Det du kan gjøre er å sende alle som spør etter www.dinadresse.no til /midlertidig på serveren. Så innstalerer du hele systemet, og lar roten peke til en underadresse (innviklet men jeg skal prøve å fortelle.

www.dinadresse.no --> server/midlertidig (/midlertidig).

www.dinadresse.no/cms --> server (/).

Forstår du? Du sender alle forespørsler på www.dinadresse.no til en undermappe, og innstalerer systemet rett på serveren. Å flytte det tror jeg ikke funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...