Gå til innhold

TES: Morrowind Mod hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ny med The elder scrolls, både Morrowind og Oblivion. Kjøpte nettopp Morrowind, og har jo lest litt om mods her på forumet. Da jeg så grafikken til folka i Morrowind ble jeg... ikke spesielt imponert. Landskapet osv var bra, men kroppene var kantete og bulkete. Jeg fant moden "Better Bodies" (link: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=3880 ), men da jeg hadde lasta den ned, så ble det ikke spesielt bedre. Antar at jeg installerte det feil, eller noe. Vet noen hva jeg må gjøre?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til Elder Scrolls-verdenen! :wee: Anbefaler deg å sjekke følgende to tråder her på forumet:

Nybegynnerguiden for Morrowind

Must-have mods - nytt liv i Morrowind!

Sistnevnte har nok en del døde lenker, men du kan søke etter navnet på modifikasjonene på Google eller lignende og se om du finner dem andre steder.

Over til modifikasjonen du nevnte. Som du sikkert har oppdaget, så installerer den seg selv. Men de aller fleste modifikasjoner har også en plugin-fil, som har endelsen .esp (som er den vanligste) eller .esm. Når du starter Morrowind, så må du trykke på "Data Files" i oppstarteren (altså før du starter selve spillet) og hake av plugin-filene du vil bruke, i dette tilfellet Better Bodies.esp.

Lykke til, og spør om det er noe mer! Men les gjennom de to nevnte trådene først, i alle fall den første, ettersom denne besvarer en del typiske nybegynnerspørsmål. Ta også en liten titt på stickyen her på forumet, som peker deg videre til andre essensielle ressurser for en Elder Scrolls-fan, da spesielt The Unofficial Elder Scrolls Pages, også kalt UESP.

Håper du får en fin opplevelse med spillet! :)

Lenke til kommentar

Takk, MiSP! Har sett litt rundt på forumet, og ser at du svarer på alt og hjelper alle. Du svikter ikke! :D

Forresten: Så på mod-lista di (til Morrowind) og blikket mitt falt raskt på "Better heads". Jeg klikket med en sjelvende finger på den lovende linken, men fant ut til min skuffelse at linken er utgått. Googla litt, men fant ingen, nesten bare Oblivion-mods. Har du en link som funker? En side hvor jeg faktisk kan nedlaste denne vidunderlige (så screenshot på planetelderscroll [det koster penger, og jeg er 14 år gammel, så mutter lar meg ikke få lov til å bruke penger på det...] og det var en ekstrem forbedreing)

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Takk, MiSP! Har sett litt rundt på forumet, og ser at du svarer på alt og hjelper alle. Du svikter ikke! :D

Forresten: Så på mod-lista di (til Morrowind) og blikket mitt falt raskt på "Better heads". Jeg klikket med en sjelvende finger på den lovende linken, men fant ut til min skuffelse at linken er utgått. Googla litt, men fant ingen, nesten bare Oblivion-mods. Har du en link som funker? En side hvor jeg faktisk kan nedlaste denne vidunderlige (så screenshot på planetelderscroll [det koster penger, og jeg er 14 år gammel, så mutter lar meg ikke få lov til å bruke penger på det...] og det var en ekstrem forbedreing)

Her finner du noen mods til Morrowind, deriblant Better Heads:

LINK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...