yssi83 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg har et Gainward FX5900 Ultra skjermkort der den ene viften bråker voldsomt. Det høres ut som om det er slark i den. Jeg har koblet fra strømmen til den og da er det helt stille, men jeg er redd for overoppheting. Finnes det en grei måte å justere viften slik at den ikke bråker? Endret 28. mars 2008 av yssi83 Lenke til kommentar
napaIm Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) har skjermkortet 2 vifter? oO Den eneste måten jeg vet om å fikse bråkete vifter på er å smøre dem. Vaneligvis er det et klistremerke du kan ta av på den ene siden så du kan helle på en dråpe fin maskinolje. Det er nok ikke mulig på en skjermkortvifte, men det er sikert mulig å få olje inni der på ett eller annet vis. Endret 28. mars 2008 av napaIm Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 har skjermkortet 2 vifter? oO Jupp... Sitter og leser om kortet på Wikipedia, og det har vært mange før meg som har klaget på mye støy... Hele FX-serien var dårlig tydeligvis... Tror jeg bare lar det være med en fungerende vifte... Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå