Gå til innhold

Finne Word cookie?

Anbefalte innlegg

Hei. This is what happened:

1. jeg fikk en mail med et .rtf-vedlegg.

2. jeg klikket på vedlegget, og var så dum at jeg i stedet for å trykke "last ned" valgte "åpne i microsoft word".

3. Jeg gjorde store endringer i teksten

4. Jeg trykket save

Hvor i alle dager blir det lagret når jeg bare åpnet vedlegget i word? Har jeg tapt all teksten jeg la til i filen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disse filene blir lagt til en skjult mappe i Temp folderen for din bruker. Om du stenger filen og word igjen skal normalt sett disse filene slettes automatisk.

Jeg finner ingen skjulte mapper i c:/windows/temp

Betyr det at det har blitt slettet?

Lenke til kommentar

Jeg tror muligens at du først laster ned fila til temp-mappen deretter åpner word det som en ny temp fil som er den dataen blir lagret til. Disse filene har normalt lange navn bestående av tilfeldige tegn og bokstaver.

Normalt sett skal disse forsvinne igjen når du stenger Word. Du kan prøve å bruke et gjenopprettingsprogram for å prøve å finne den igjen.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Jeg tror muligens at du først laster ned fila til temp-mappen deretter åpner word det som en ny temp fil som er den dataen blir lagret til. Disse filene har normalt lange navn bestående av tilfeldige tegn og bokstaver.

Normalt sett skal disse forsvinne igjen når du stenger Word. Du kan prøve å bruke et gjenopprettingsprogram for å prøve å finne den igjen.

Det ligger en del TMP-filer som blir synlige i Temp-folderen med en gang jeg åpner vedlegget. Men disse vet ikke jeg hvordan jeg får åpnet? Noen som vet?

Noen av tmp-filene ble laget rundt den tiden jeg lagret dokumentet, så det kan tenkes at informasjonen ligger i disse filene hvis det er mulig. Men jeg aner jo ikke hvordan jeg får tekst ut av dette.

Endret av MtrxPtlx
Lenke til kommentar
Du kan jo alltids prøve enten wordpad eller word selv for å åpne disse filene. Hvis de er av filtypen rikt tekst format så bør du få noe leselig ut av de.

Orginalfilene som er vedlegget ligger som rtf-filer. Når jeg åpner de i Word dukker det opp noen tmp-filer i temp-mappen. Det er disse jeg ikke vet hvordan jeg kan lese.

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids prøve enten wordpad eller word selv for å åpne disse filene. Hvis de er av filtypen rikt tekst format så bør du få noe leselig ut av de.

Orginalfilene som er vedlegget ligger som rtf-filer. Når jeg åpner de i Word dukker det opp noen tmp-filer i temp-mappen. Det er disse jeg ikke vet hvordan jeg kan lese.

Som jeg sa om disse .tmp filene innholder noe leselig så vil du kunne se dette ved å åpne dem i Word.

Lenke til kommentar

Fendererbest tar helt feil. Denne filen lagres som regel i en undermappe til midlertidige internett-filer og blir /ikke/ slettet når du lukker Word så lenge du har valgt å lagre. Hvor denne mappen ligger kan være avhengig av hvilket e-post-program du bruker. Det enkleste er å sende en en ny slik fil som vedlegg til en e-post til deg selv, åpne den og klikke Fil -> Lagre som... Da vil du som regel gå rett til den mappen hvor den andre filen ligger.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Nei dette har jeg faktisk testet på egen datamaskin og dette avhenger litt hvordan dokumentet lastes ned, åpner men det direkte i webleseren blir det lagt i Temp internet files direkte i word blir det lagt i temp mappen hvorpå denne filen blir som regel slettet med en gang du stenger word.

Og som han selv sa fant han dokumentet i TEMP mappen

Dette har jeg testet selv og er 100% sikker på dette så du bør sjekke litt at du har peiling på hva du prater om før du sier at noen tar feil.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
1. jeg fikk en mail med et .rtf-vedlegg.

2. jeg klikket på vedlegget, og var så dum at jeg i stedet for å trykke "last ned" valgte "åpne i microsoft word".

3. Jeg gjorde store endringer i teksten

4. Jeg trykket save

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Yep da kan det bli lagret i enten i TEMP mappen eller TEMPORARY INTERNET FILES avhengig av hvordan filen ble åpnet direkte. Mao kan man ikke vite hvilken før man har sjekket hvordan programmet gjør det!

Mao kan du si at vi begge har rett.

Dette problemet har jeg selv hatt før og da ble det åpnet på en slik måte at det havnet i TEMP-mappen og ble fjernet derfra etter jeg restartet maskinen-utrolig irriterende.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Jeg tror TEMP-lagret blir renset på en annen måte enn temporary internet files, jeg er usikker på hva som trigger det nøyaktig men om jeg restarter maskinen etter å ha åpnet et dokument og laget endringer er det vertfall borte.

Temporary internet files blir jo ikke renset før det har nådd sin max-grense så her kan nok en fil oppholde seg lengre.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Jeg tror TEMP-lagret blir renset på en annen måte enn temporary internet files, jeg er usikker på hva som trigger det nøyaktig men om jeg restarter maskinen etter å ha åpnet et dokument og laget endringer er det vertfall borte.

Temporary internet files blir jo ikke renset før det har nådd sin max-grense så her kan nok en fil oppholde seg lengre.

I temp-mappen ligger det en fil som heter ~$filnavnet, og når jeg åpner den får jeg opp "Velg kodingen som gjør dokumentet leselig" og der kan jeg velge av "Windows-standard", "MS-DOS" og "Annen koding" hvor jeg kan velge fra en liste av kodinger. Noen som vet hvordan jeg får dette dokumentet leselig? Det er bare masse firkanter i tillegg til at brukernavnet mitt på datamaskinen står nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...