stich_it Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Hei, jeg leter etter en enhet som tar imot trådløs signal og konverterer til vanlig ethernetsignal, tenker ikke på wlan kort til maskin men en dedikert enhet. grunnen er at jeg mottar net fra utleier via wlan men signalet er litt svakt for streaming av media filer, har satt opp stasjonærmaskinen så den mottar og på wlan inngangen og deler ut på ethernetet til min wlan router så jeg får bra signal. problemet er at maskinen er ustabil på wlan, har forsøkt forskjellige wlan kort av forskjellige merker og tilkoblingstyper uten forbedring, maskinen har også blitt reinstallert uten forbedring. så jeg ser etter en dedikert enhet som kan brukes kun til dette formålet. virker litt knotete og plassoptagende å få tak i en vanlig maskin å sette den opp. noen som har innspill på hva som kan brukes / løsning? Endret 28. mars 2008 av stich_it Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware i client-bridge skulle funke. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Eller så kan du bruke en Netgear WGPS606 Printserver. http://netgear.com/Products/PrintServers/W...rs/WGPS606.aspx Jeg bruker den til akkurat det du vil, og den fungerer perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå