4588pkdkrikue5c Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Heisann, Jeg mener å ha gjort det før, men har glemt hvordan. Hvordan lager jeg en tekst som ruller fra en side til andre siden og forsvinner? Sånn type nyheter. TV2 Nyhetskanalen osv.. I html? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) marquee søppel anyways Endret 28. mars 2008 av Ultraskarp Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Hvorfor er det søppel? Finnes det eventuelt en bedre måte? Skal bruke det til å rulle nyheter. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Javascript kan nok brukes, da får man bedre kontroll over det man vil. Samtidig begynner marquee å bli gammelt/utdatert. Endret 28. mars 2008 av Garanti Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 marquee har aldri vært en del av standarden, etter det jeg har fått med meg. Så at den "begynner å bli utdatert" blir litt feil Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Det er igrunnen det samme om den er gått ut eller ei, hva er best å bruke? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Marquee er sikkert greiest å bruke dersom du ikke behøver mer enn rullende teks fra A til B, uten muligheter for videre innstillinger. EDIT: Det kommer selvsagt an på hva du skal bruke det til, siden det ikke er støttet fullt ut. Endret 28. mars 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Google etter "Rolling text javascript" eller noko, marquee er ultrafyfy. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvis du skal ha det til nyheter så vil det være penere (imho) med et litt mer forseggjort javascript som ruller fram en overskrift også pauser denne i et par sekunder før den ruller fram neste. Kanskje noe herfra? http://www.javafile.com/tickers.php -C- Lenke til kommentar
OWMB Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Heisann, Jeg mener å ha gjort det før, men har glemt hvordan. Hvordan lager jeg en tekst som ruller fra en side til andre siden og forsvinner? Sånn type nyheter. TV2 Nyhetskanalen osv.. I html? Hvor vidt det er gay eller hva som helts med Marquee koder her er en side med noen. http://www.thepcmanwebsite.com/myspace_scrolling_text_codes.shtml -- Riktig nok for myspace.. men funker på andre side å.. jepp.. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Marquee er sikkert greiest å bruke dersom du ikke behøver mer enn rullende teks fra A til B, uten muligheter for videre innstillinger.Dette er misvisende, ettersom marquee HAR flere instillinger. Første googletreff: http://www.htmlcodetutorial.com/_MARQUEE.html Er ingen vitsi å hoppe over bekken etter vann, så hvorfor bale med javascript? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 marquee er ikke en del av htmlstandarden, er noe bare MS hadde funnet opp og lagt til. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 marquee er ikke en del av htmlstandarden, er noe bare MS hadde funnet opp og lagt til. Hva så? Den funker fortsatt i de fleste nettlesere etter hva jeg vet. MS er ikke heller ikke alene om å legge til sine egne HTML-extensions, det er noe alle gjør. Samme skjer også innenfor SQL. Forresten, http://www.htmlmarquee.com/ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg som bruker ville ha foretrukket muligheten til å trykke meg videre på egenhånd, slik at teksten kan leses i eget tempo. Dette bør kunne gjøres i PHP. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Ta en titt på http://dynamicdrive.com/ Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg som bruker ville ha foretrukket muligheten til å trykke meg videre på egenhånd, slik at teksten kan leses i eget tempo. Dette bør kunne gjøres i PHP. Nei. Hente ut info er php, trykke seg videre er HTML/Javascript. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Så <?php if(isset($_POST['next'])){/* neste nyhet */}?> Vil ikke fungere når brukeren trykker på knappen med verdi 'next'? edit: jeg gjorde et forsøk, og foreløpig kan man ihvertfall bla mellom første og siste nyhet Vet ikke helt hvorfor resten ikke fungerer enda. Jeg itererer gjennom en array, kanskje det ikke funker helt slik i PHP. Uansett, her er koden hvis noen bryr seg med å forklare Dette er kanskje feil forum for slikt... Endret 8. mai 2010 av srbz Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Du kan selvfølgelig gjøre det med både php og javascript, på hver sine måte. Marquee-taggen har instillinger for tempo, retning, scrolletype, antall looper m.m. Derfor er det bare dumskap å prøve å få samme effekten med javascript bare fordi du ikke vil bruke marquee-taggen - fordi du har hørt den ikke er bra å bruke. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Google etter "Rolling text javascript" eller noko, marquee er ultrafyfy. Hvorfor det? Så lenge det fungerer i hos brukere i ulike nettlesere er hovedsaken at det fungerer.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Hvorfor det?Så lenge det fungerer i hos brukere i ulike nettlesere er hovedsaken at det fungerer.. Fordi marquee-taggen ikke er gyldig HTML, og man gjør per definisjon en feil når man implementerer noe som ikke er definert i standarden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå