Gå til innhold

Firefox og Mediaplayer-plugin i Windows 2000

Anbefalte innlegg

Problem: Jeg får ikke spilt av filer/streamer fra windows media player i firefox.

Jeg har forsøkt å installere mediaplayerplugin for netscape navigator (microsoft) og mediaplayerplugin spesifikt for firefox (port25/technet).

Plugin fra microsoft har ingen effekt.

Plugin fra technet/port25 "er ikke et gyldig win32-program". Om dette kommer av at jeg bruker Windows 2000, som ikke støttes vet jeg ikke.. Pussig.

Noen som vet hvordan jeg kan få mediaplayer til å virke i firefox? Jeg vet at dette er mulig, det funka før jeg reinstallerte.

Windows Media Player v9.00.00.3354

Firefox: Mozilla Firefox 2.0.0.13

about:plugins: aboutplugins.htm

post-99734-1206726564_thumb.jpg

Edit: Problem solved!

Plugin fra VLC forårsaket problemet.

Rename C:\Program Files\VideoLAN\VLC\npvlc.dll til noe annet så ikke firefox finner den. :)

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nyeste flash, ja. Tviler på at det er flashrelatert da det ikke er noe på nrk.no/nettradio som inneholder flash.

Å se youtubevideoer går feilfritt. Problemet oppstår først når jeg skal se wmv eller streame video.

Èn mulig ting er at dette kan skyldes VLC. Jeg har lest dette et sted og der ble det nevnt at man burde fjerne npvlc.dll fra firefoxinstallasjonen, men det eneste stedet på min PC der nevnte fil ligger er C:\Pr..\Videolan\VLC\npvlc.dll

:(

Lenke til kommentar

Er selv en flittig firefox bruker og har selv opplevd at wmp-plugins har nektet å fungere tidligere, men kan ikke sette fingeren på nøyaktig hva som var problemet. Har også hatt vlc tidligere, men kan ikke huske om jeg hadde dette programmet samtidig som problemene med wmp-plugins. Kanskje det er noe med codecs? Isåfall burde en nedlasting av ace mega codecs pack kanskje hjelpe?

Lenke til kommentar

Problem solved!

Det var ikke kodekrelatert da jeg allerede har installert k-lite og som regel pleier avspilleren å koble seg opp mot nettet når kodek ikke er installert (selv om den aldri finner kodeken), men i mitt tilfelle hadde jeg ikke engang en avspiller.

VLC var problemet!

Jeg fjernet VLCplugin ved å rename C:\Prog...\VideoLAN\VLC\npvlc.dll til *.dl_

Restartet firefox, vlc er borte fra about:plugins og mediaavspilleren virker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...